Společnost
18/12/2016 ČTK

V ostravských centrech vrcholí nákupní horečka, obchody praskají ve švech

Zaplněná parkoviště obchodních center a až dvojnásobek běžné návštěvnosti. Tak vypadá zlatá sobota a neděle v největších nákupních centrech v Ostravě.

Pro provozovatele to znamená zvýšené nároky nejen na ostrahu, ale třeba i na úklid. Štědrý den navíc připadá až na příští sobotu a shopping parky tak očekávají, že zájem zákazníků příliš nebude polevovat ani během následujícího pracovního týdne.

Zatímco nákupní centrum Forum Nová Karolina v centru města během běžného víkendu navštíví zhruba 60.000 návštěvníků, o tomto víkendu jich podle ředitele Martina Kubíka bude okolo 120.000.

„Pokud bych měl vypíchnout nějaký sortiment, který se prodává o těch Vánocích nejvíc, tak jsou to knihy. Prodejna s knihami udělá v prosinci pětinásobek tržeb normálního měsíce,“ řekl dnes Kubík. Mnohonásobně ale vzrůstají tržby například i obchodům se šperky a hodinkami či hračkářství.

Kubík očekává, že nápor výrazně nepoleví ani v následujících dnech. „Dnes je obrovská nabídka zboží a nestává se, že by se něco nedalo koupit nebo sehnat, tak jsou lidé navyklí nakupovat úplně na poslední chvíli,“ podotkl Kubík.

Obdobnou zkušenost má i manažer nákupního centra Avion Shopping Park Tomáš Míček. I tady návštěvnost vzrůstá stoprocentně a bude se o posledním předvánočním víkendu pohybovat okolo 100.000. Také Míček očekává, že lidé budou za nákupy mířit až do pátku.

„Nákupní horečka se tak ještě rozprostře do toho týdne,“ podotkl Míček. K exponovaným obchodům patří například prodejna nábytku Ikea, hračkářství, obchody s oblečením nebo třeba prodejna se šperky Pandora.

„Pandora je hodně populární a tady se tvoří fronty a musí to nějakým způsobem usměrňovat i ochranka tak, aby se tam opravdu ti zákazníci neprali,“ řekl Míček. Podle něj centrum právě před vánočními svátky posiluje bezpečnostní službu a to až na dvojnásobek počtu pracovníků.

„To samé platí i o pracovnících úklidu, ať už jde o vnitřní nebo venkovní. Zaměřujeme se hodně například na místa, kde se zákazníci mohou stravovat nebo například na toalety,“ popsal Míček.

Centra se snaží klientům nabídnout i speciální služby, například v podobě balení dárků. Avion Shopping Park nabízí proti běžnému provozu navíc například i šatnu nebo dílnu pro děti.

Některé obchody prodlužují i pracovní dobu. Přestože obchodní centra jsou plná lidí, podle Míčka mohou lidé o něco málo klidněji v předvánočním čase nakoupit dopoledne nebo po 19:00.

Sdílejte článek