Společnost
30/01/2018 Tomáš Svoboda

Velká proměna: Podívejte se, jak by mohlo vypadat nádraží v Havířově!

Výpravní budovu vlakového nádraží v Havířově čeká kompletní rekonstrukce. Na nové podobě architektonicky cenné stavby bude spolupracovat město se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC).

Stavba postavená v tzv. bruselském stylu v letech 1964 až 1969 podle návrhu architekta Josefa Hrejsemnou má do budoucna sloužit nejen k odbavování cestujících, ale také ke sportovním a volnočasovým aktivitám.

Tyto plány stvrdily obě strany v úterý podepsáním memoranda o spolupráci při rekonstrukci budovy a také přednádražního prostoru.

„Těší nás, že vedení města aktivně přistupuje k problematice využití prostor, které jsou z pohledu dnešních nároků mnohonásobně naddimenzované a obtížně se hledá jejich smysluplné využití,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý s tím, že již bylo zadáno zpracování projektové dokumentace na rekonstrukci celé nádražní budovy.

„Zachována zůstane hlavní halová část v bruselském stylu, pronajmeme ji městu,“ doplnil Surý.

Havířov chce vnitřní prostory nádražní haly využít jako sportovně-společenské centrum, v němž budou umístěny například hřiště, squashové kurty, horolezecká stěna, kavárna, kulturní prostory, klubovny, šatny, sociální zařízení či služebna městské policie. Na možné využití haly si město nechalo vypracovat studii.

"Oceňujeme, že máme možnost otevřít debatu s vedením SŽDC ještě v této projektové fázi a částečně tak ovlivnit rekonstrukci nádražní budovy a přizpůsobit se potřebám budoucích investorů a jiným aktivitám, které se zde budou realizovat,“ vysvětlil náměstek primátorky pro ekonomiku a správu majetku Josef Bělica.

Na projektu rekonstrukce výpravní budovy pracuje společnost Kohl architekti, dokončen bude 30. dubna. Nově zohledňuje projekt města na přestavbu přednádražního prostoru za zhruba 150 milionů korun. „Nově by mělo vzniknout asi 180 parkovacích stání. Součástí nového přednádražního prostoru budou také kryté zastávky a příchozí koridory, do lokality chceme rovněž přivést cyklostezku,“ dodal Bělica.

Tato etapa má být zahájena ještě letos. Celková obnova nádraží by měla být hotová nejpozději v roce 2020.

Na původním návrhu havířovského nádraží se podílel také sochař Václav Uruba, který byl autorem plastiky Směrník v brutalistním stylu před vstupem do haly. Západní stěnu vstupní haly pokrývá barevná skleněná mozaika o ploše 65 metrů čtverečních od sklářského výtvarníka a malíře Vladimíra Kopeckého.

Sdílejte článek