Byznys
09/02/2017 Tomáš Svoboda

Vojkovický pivovar Koníček dál roste a stěhuje se do většího

Mezi úspěšné podnikatelské projekty se v našem kraji v posledních letech řadí také ty z pivovarnické branže. Vzorovým příkladem je vojkovický pivovar Koníček, který nedávno oznámil další rozšíření výroby a stěhování do nových prostor.

Jelikož současný areál pivovaru už nedisponuje dostatkem prostoru pro další rozvoj a navýšení výroby, rozhodl se jeho majitel a sládek Mojmír Velký k nové investici. Zakoupil areál stojící přímo v centru obce Vojkovice. Právě tam má vzniknout nový „Koníčkův dvůr“.

„Rozvoj a uspokojení stále se zvyšující poptávky po vojkovickém pivu, to je hlavní impuls této investice. V první fázi hodláme vyrobené pivo a pomocný materiál přemístit ze stávajících a nevyhovujících prostor do nových,“ uvedl sládek na facebookových stránkách pivovaru Koníček.

Jak dále potvrdil, v areálu postupně vznikne pivní prodejna zvaná jak jinak než „Koňotéka“, kde bude možné koupit nejen pivo, ale také pivní kosmetiku či nejrůznější suvenýry. Celá vize má však širší souvislosti.

Součástí nového pivovarského dvora bude i pivnice, která v místě kdysi fungovala. „Pro občany chystám nejen rekonstruované a stylové prostory, ale také obměněný a kvalitnější sortiment potravin. Občané si u nás zvykli i na prodej masa, takže tato služba bude zachována a věřím, že změna dodavatele a masné výrobky z produkce regionálního řezníka budou nakupujícím vyhovovat,“ pokračoval Velký.

Otevření první části „Koníčkova dvora“, ve kterém by měla být i cukrárna opět zásobovaná lokální produkcí,  plánuje již během března.

„Jsou to zatím pouze prvotní plány a vše se bude řešit za pochodu. Rád bych, aby se objekt v centru obce stal reprezentativnějším než dosud a celý projekt přispěl k pozitivnímu povědomí a rozvoji obce Vojkovice a do budoucna se, možná, stal i novou příležitostí k pracovním místům,“ doplnil zakladatel jednoho z nejúspěšnějších malých pivovarů na Moravě i ve Slezsku.

Kouzlo úspěchu? Shoda náhod i permanentní investice

Co za úspěchem Koníčka, který je na trhu od roku 2006, spočívá? Se sládkem Velkým jsme si trochu zabilancovali už během našeho podzimního setkání a reportáži pro Magazín PATRIOT.

„Těch deset let bylo o permanentních investicích i o shodě náhod, když jsem potkal lidi, kteří mi pomohli. Třeba výrobci zařízení, kteří nám vyšli vstříc. I prostory, které jsme měli k dispozici, se hodily pro postavení pivovaru,“ řekl pivovarník, jehož široký sortiment se dnes čepuje ve zhruba 80 hospodách. Dá se předpokládat, že s rozšířením produkce, která měla loni již přesáhnout hranici 10 000 hektolitrů ročně, bude jejich počet přibývat.

„Doufáme, že naše cesta bude stejná jako v minulých deseti letech, tedy pořád dopředu. Zase to bude o tom, že co uvaříme, musíme prodat a to, co vyděláme, zase zpátky investovat. Tak je to pořád dokola,“ dodal majitel pivovaru, který duší i tělem razí heslo, že práce má být i koníčkem. Peníze a úspěchy přijdou potom.

Sdílejte článek