Nejnovější zprávy: Neskutečná láska legendárních sportovců. Zátopkovi by dnes oslavili 98. narozeniny Ostrava dnes hostí Pardubice. Rozdrolí Baník soupeře jako perník?

Proměny kraje

Z Mošnova bude létat další pravidelná nákladní linka do Německa

Z Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově na Novojičínsku bude ode dneška létat pravidelná nákladní linka do Kolína nad Rýnem.

Ilustrační foto: Archiv

Linku bude provozovat společnost UPS a bude létat pětkrát týdně, oznámila mluvčí letiště Kateřina Pustějovská. Z Mošnova létají nákladní linky například do čínského Urumči nebo do Lipska.

Obchodní ředitel letiště Stanislav Bujnovský uvedl, že pro ostravské letiště, pro něž je rozvoj nákladní dopravy jednou z priorit, jde o další důležitý krok.

"Vzhledem k tomu, v jaké situaci se v současné době celý letecký svět díky epidemiologické situaci nachází, je pro letiště Ostrava nesmírně důležitý rozvoj nákladní letecké dopravy. Získali jsme jednu z největších logistických společností na světě a tímto výrazně navýšíme počet přepraveného leteckého carga," uvedl Bujnovský.

Zavedení nové linky je součástí projektu stálých investic UPS do globální logistické sítě. "Nové spojení Ostravy s evropským hubem (dopravním uzlem) UPS v Kolíně nad Rýnem umožní pozdější vyzvednutí zásilky u zákazníka, což představuje významné zlepšení pro podniky na přibližně 4700 poštovních směrovacích číslech," uvedl ředitel UPS pro východní Evropu Ufku Akaltan.

Linka bude létat od pondělí do pátku. Do Mošnova přiletí ráno, náklad pak bude z letadla vyložen a rozvezen zákazníkům v Moravskoslezském kraji.

Odpoledne se bude letadlo nakládat, letadlo odletí do Kolína nad Rýnem pozdě večer a zboží pak bude distribuováno do celého světa. Na lince bude létat letoun ATR 42.

Co se týče osobních linek, z Mošnova se nyní léta pravidelně jen do Londýna a v sezoně do turistických destinací. Spuštění nové linky do Varšavy bylo kvůli koronavirové pandemii podruhé odloženo, na 25. října.

Zatímco počet cestujících mošnovskému letišti loni o 14,5 procenta klesl (odbavilo 323.320 cestujících), množství přepraveného nákladu výrazně narostlo, a to o 54 procent na 8392 tun.

Stalo se tak díky zavedení nákladního spojení s Čínou i zvýšení množství přepraveného zboží na pravidelné nákladní lince do Lipska.