Byznys
26/06/2023 Tomáš Svoboda

Nachmelená Opice: Vyrostli jsme, ale zůstáváme značkou, se kterou je zábava

Do našeho rozvoje investujeme po všech stránkách, říká Michal Kuřec, sládek a spolumajitel minipivovaru Nachmelená Opice, pro který je letošní rok v mnohém výjimečný. Po realizaci technologických investic se tentokrát v Krnově více zaměřili na skladování a logistiku. Na trhu slaví úspěchy s nealkoholickým pivem a poprvé se s výčepem objevili na velkém hudebním festivalu.

Za takřka osm let existence se minipivovar Nachmelená Opice postupně rozvíjel a rostl stejně jako celé odvětví řemeslných pivovarů, kterých je v Česku zhruba pět set. „V roce 2015 nikdo z nás netušil, že pivní revoluce bude tak velká, intenzivní a krásná. Asi jsme byli ve správný čas na správném místě, protože začínat dnes je určitě o něco těžší. Trh se nasytil a úroveň minipivovarů šla obrovsky nahoru. Jsme rádi, že i my jsme toho součástí a že patříme do rodiny řemeslných pivovarů, které slaví boom a úspěch,“ začíná naše povídání Michal Kuřec.

Osvědčený koncept funguje

V Krnově letos podle jeho slov zažívají první rok, kdy nechali stranou investice do ryze výrobních technologií. „Doba se rychle mění, a i když jsme pořád minipivovar, musíme na to reagovat a v mnoha ohledech se chovat jako každá jiná profesionální firma, která chce mít zázemí na úrovni po všech stránkách. Pivo sice umíme vyrobit ve třech až čtyřech lidech, ale navazuje na to stále přibývající práce ostatních, kteří se věnují celkovému servisu a službám kolem,“ pokračuje sládek a spolumajitel minipivovaru, který protentokrát investoval hlavně do logistiky a skladování piva.

„Opravili jsme část skladu, a nakonec jsme se v našem areálu rozšířili i do patra, kde máme nákladní výtah a prostory pro skladování různých obalových materiálů. Pro kvalitu piva však byla zásadní investice do velkého chladicího boxu s kapacitou pro skladování veškerého hotového piva při optimální teplotě 6 stupňů Celsia. Právě to je u našeho nefiltrovaného a nepasterizovaného piva zapotřebí,“ vysvětluje Michal Kuřec s tím, že další očekávanou novinkou je chladicí nákladní auto, které budou využívat pro rozvoz piva do velkoobchodní sítě v Čechách, na Moravě i na Slovensku.


Foto: se souhlasem Nachmelené Opice

Do výrobních technologií by opět chtěli investovat v příštím roce, ale jen za předpokladu, že to bude odpovídat jejich filozofii zdravého financování. Zdravě nastaveno zůstává také produktové portfolio. Až 90 % prodeje připadá na trojici stálic, kterými jsou jedenáctka světlý ležák, čtrnáctka IPA a dvanáctka Sun APA. „Zákazníci si oblíbili naši značku celkově, takže rádi ochutnají i speciály, ale pak se většinou vracejí k jednomu ze stálých piv. Je to koncept, který vyhovuje nám i našim zákazníkům, kteří dobře vědí, co od nás mohou čekat. Se speciály si samozřejmě pořád rádi hrajeme a učíme se nové receptury,“ doplňuje sládek a spolumajitel v jedné osobě.

Stejně jako v předchozích letech je poptávka po pivech od Nachmelené Opice silná především v celém ostravském regionu a roste i na Slovensku. Více prosadit se chtějí také v Praze a Brně a poohlížejí se rovněž po možnostech expanze v zahraničí. „Zajímavé pro nás časem může být Rakousko, i když jde o docela konzervativní trh. Zatím tam máme díky jednomu člověku, který pochází z Opavy, první hospůdku, kde se naše pivo prodává a místním velmi chutná. Snažíme se být vidět i tam,“ sděluje Michal Kuřec, kterému dělá radost třeba i rostoucí zájem o nealkoholické pivo.

Úspěch nealka a premiéra na Rock for People

To se objevilo v sortimentu oblíbeného minipivovaru poprvé v loňském roce. Teď se ukazuje, že rozhodně naplňuje potenciál, který vyplývá z obecné poptávky zákazníků po zdravějším životním stylu včetně odlehčených nápojů na bázi piva. „Naše nealko je IPA, pro kterou používáme stejné chmely jako u alkoholické varianty. Je to příjemné citrusové pivo, které nabízíme buď pasterizované v třetinkových plechovkách nebo čepované bez pasterizace. Vaříme ho zhruba jednou za měsíc a jsme moc rádi, že si k němu našli cestu jak hospodští, tak i náročnější pivaři,“ říká náš průvodce krnovským minipivovarem.


Foto: se souhlasem Nachmelené Opice

Nové nealko pivo udělalo Nachmelené Opici skvělé jméno také v prestižní degustační soutěži Zlatá pivní pečeť, kde ve své kategorii navzdory konkurenci velkých pivovarů získalo třetí místo. Ve stejné soutěži pak ovládla kategorii IPA jejich West Coast Ipa. Další piva jako například Sun APA se letos prosadila pro změnu na mezinárodních soutěžích v Lyonu a ve Frankfurtu. „To vše jsou krásné úspěchy, které nás motivují do další práce,“ podotýká Michal Kuřec, který si společně s druhým majitelem, Jiřím Valentou starším, nechává rozumný prostor pro další směřování pivovaru.

Z kategorie „mini“ se zřejmě již brzy posunou o třídu výše, na řemeslném konceptu se však nic nezmění. „Důležité pro nás je, že se rozvíjíme i vevnitř. Máme štěstí na stabilní tým lidí, kteří, jak věřím, jsou u nás spokojení. Uvědomujeme si, že jako malá firma musíme být připravení rychle reagovat na vývoj trhu, který byl v posledních letech nepředvídatelný. Jinak budeme rádi, když nás lidé budou brát pořád tak jako doteď. To znamená, že jim bude naše pivo chutnat a že budou žít naší značkou, se kterou je zábava,“ přeje si sládek a spolumajitel Nachmelené Opice.


Foto: se souhlasem Nachmelené Opice

Bavit se s ní lidé mohli premiérově také na letošním ročníku festivalu Rock for People u Hradce Králové, kde pivovar žíznivým návštěvníkům čepoval čtyři druhy piv na celkem dvanácti kohoutech. „Byla to pro nás velká výzva stejně jako pro jiné minipivovary, které se na tuto akci dostaly už v minulých letech. Vnímáme, že organizátoři festivalů chtějí mít v nabídce piv větší pestrost, takže je to zajímavé pro všechny. Snad časem bude šance se dostat i na velké festivaly na Ostravsku,“ dodává Michal Kuřec, jehož tým se ročně objeví až na padesáti různých akcích.

Jedním z vrcholů letošní sezóny je už tradiční gastro-pivní festival Konec léta s Opicí, který se bude konat na Zámeckém náměstí v Krnově poslední srpnovou sobotu. Návštěvníci se opět mohou těšit na pohodovou atmosféru, soutěže, atrakce pro děti a samozřejmě na až dvacet druhů piv z nabídky Nachmelené Opice i dalších malých pivovarů.


Foto: se souhlasem Nachmelené Opice

Sdílejte článek