Společnost
14/06/2023 Petr Sobol

Canis má kulatiny. Slaví 30. výročí a rozdává velké slevy

Společnost Canis si letos připomíná 30 let od svého vzniku. Při té příležitosti si pro zákazníky připravila narozeninovou slevu, která platí během celého června na kamenných prodejnách i na e-shopu.

Za vznikem Canisu stojí sourozenci Jiří a Jaromír Ratajovi. Ti společnost před třiceti lety založili a v jejím čele stojí dodnes.

Jejich začátky nebyly vůbec snadné, Canis si však dokázal najít silné místo na trhu. V současné době je zřejmě největším dodavatelem ochranných oděvů a pomůcek na území České republiky, kde má 27 poboček. Další tři fungují na Slovensku.

Canis přitom začínal z nuly. „Na všem jsme hodně šetřili. Na údržbě, na autě. Ze začátku jsme měli jen jednoho zaměstnance, služební auta jsme nedávali do žádného servisu, vše jsme si měnili a opravovali my osobně. Všechny peníze bylo potřeba investovat do dalšího zboží,“ zavzpomínal v rozhovoru pro Magazín PATRIOT Jaromír Rataj. Loni firma překonala historický milník a přesáhla třímiliardový obrat.

Společnost sídlí v Petřvaldě, kde má taky prodejnu. Další jsou ve Frýdku-Místku, Hlučíně či Opavě. Tři kamenné prodejny fungují v Ostravě a jedna je i v Havířově. „Tady se stěhujeme do prostor bývalého Městského pivovaru, otvírat budeme během července,“ prozradil manažer marketingu Canisu Dalibor Dubb.


Sourozenci Jiří a Jaromír Ratajovi. Foto: Vladimír Pryček, Magazín PATRIOT

Canis vyrábí i volnočasové oděvy, oblečení do přírody, outdoorové kolekce nebo trekingové boty. Na dračku jdou ale nejvíc pracovní oděvy, rukavice a montérky. „Montérek prodáme ročně zhruba téměř dva miliony kusů,“ prozradil Jiří Rataj.

V rámci letošního třicetiletého výročí si Canis připravil pro zákazníky 30% slevu, která platí během celého června na všech kamenných prodejnách a e-shopu.

První třicítku má Canis za sebou. Před společností, která na trhu konkuruje největším evropským hráčům, je ale ještě celá řada dalších výzev. „Česká republika je v rámci celého světa opravdu malinká, stále je kam expandovat a kam přenést naše know-how. Již nyní exportujeme do třiceti zemí světa,“ uzavřel Jiří Rataj.

Sdílejte článek