Kolomý s tatrou dojel na Rallye Dakar sedmý. Stejnou příčku drží i celkově a míří do Bolívie
Ve čtvrté etapě se posádky poprvé dostaly do nadmořské výšky nad 4.000 metrů. To samo sebou přináší problémy nejen pro lidský organismus, ale také pro techniku. Bohužel to potkalo i Tatru Martina Kolomého.
„Nastavení ideální konfigurace motoru v nadmořské výšce kolem 4 tisíc metrů nad mořem je vždy alchymie. Technika hrozně trpí a to nejen ta závodní. Doprovodné vozy jsou dnes všechny v pořádku v provizorním bivaku Tarija a zítra se společně všechny vozy sejdou v bolivijské Uyuni,“ naráží Robin Dolejš na fakt, že na posádky čekala také maratonská etapa, která pokračuje bez servisu 5. etapou.
Martin Kolomý startoval do čtvrté etapy z první pozice, a tak si poprvé vyzkoušel, jaké to je startovat na Rallye Dakar zcela vpředu. Přestože Martin držel plyn u podlahy, na čelo ztratil více jak čtyři minuty.
„Po včerejší průtrži mračen, kdy jsme pomalu ani nevyjeli přes bahno z bivaku, byla etapa vysoko v horách a svítilo sluníčko. Relativně jednoduchá trať na plný plyn. Bohužel jsme neměli maximální výkon, který bych si představoval, takže jsme nemohli tlačit na elitu,“ uved v cíli sedmý Kolomý, který si stejnou pozici drží také v průběžné klasifikaci.
Rychle se snažil jet také Jaroslav Valtr, který už ve třetí etapě předvedl, že s ním musí jezdci v nejrychlejší desítce počítat. Kvůli devítiminutové penalizaci se však Jarda ve výsledcích třetí etapy opět propadl do hloubi pole a musel opět dohánět ztrátu a na úzkých cestách předjíždět pomalejší soupeře.
„Dneska to z navigátorského pohledu nebylo nic náročného. Jen jsme se modlili, aby nebyl problém a nemuseli jsme vylézat z auta, jelikož v této nadmořské výšce je náročné jen z auta vyskočit. Naštěstí vše proběhlo v pořádku, auto doslova letělo, akorát nám zase prášily pomalejší vozy. Už se konečně musíme probít výš, abychom měli delší intervaly mezi sebou. Třicet vteřin je opravdu málo.“
Ve čtvrteční páté etapě na jezdce čeká druhá polovina maratonské etapy, která se odjede už v Bolívii. Měřený úsek o délce 327 kilometrů vede opět vysoko v horách a posádky se vyšplhají až do výše 4.700 m.n.m.