Společnost
08/01/2016 ČTK

Smutná dopravní statistika roku 2015 na Moravě a ve Slezsku: 9 tisíc nehod a 53 mrtvých

V Moravskoslezském kraji v loňském roce vzrostl počet dopravních nehod. Zemřelo při nich více lidí než v roce 2014, více lidí se zranilo těžce i lehce.

Počet nehod, které zavinili řidiči pod vlivem alkoholu, byl mírně nižší než před rokem, přibylo ale viníků nehod, kteří před jízdou užili drogy. Novinářům to dnes řekl vedoucí moravskoslezské dopravní policie Jiří Zlý.

V roce 2015 se v kraji stalo 8899 dopravních nehod, o 582 více než v roce 2014. Nárůst představuje sedm procent. Zlý řekl, že nehod přibývá jednak proto, že lidé jsou čím dál neukázněnější, ale také stále roste intenzita dopravy.

„Nejčastější příčinou nehod je nesprávný způsob jízdy. Z toho lze vypíchnout zejména nevěnování se řízení,“ řekl Zlý.

V kraji loni při nehodách zemřelo 53 lidí, o dva více než v roce 2014. „I tak je to ale druhý nejnižší počet od vzniku krajů,“ podotkl šéf dopravní policie. Těžce zraněných účastníků nehod bylo 273 (o 21 více než před rokem), lehce zraněných 2289 (o 110 více). Řidičů, kteří zavinili nehodu pod vlivem alkoholu, bylo 527 (o 12 méně), viníků pod vlivem drog 33, o 13 více než v roce 2014.

V letošním roce se chce policie zaměřit na chodce a cyklisty, kteří patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Loni se stalo 404 nehod, které se týkaly chodců, o 15 více než před rokem.

Celkem 15 chodců při nehodách zemřelo (v roce 2014 jich bylo devět). Z těchto 15 smrtelných nehod se podle Zlého 11 stalo za snížené viditelnosti. Policie proto apeluje na chodce, aby na oděvu používali reflexní prvky.

Zlý řekl, že chodci také často porušují pravidla, nejčastějším přestupkem je chůze přes přechod na červenou. „My se snažíme zvyšovat bezpečnost chodců. Zřizujeme bezpečnější přechody, které jsou opatřeny středovými ostrůvky, speciálním nasvětlením a samozřejmě doplněny poptákovkovými semafory, přesto chodci chodí na červenou,“ řekl Zlý.

U řidičů je nejčastějším přestupkem překračování povolené rychlosti. Policie se proto letos chce zaměřit také na měření rychlosti v obcích a na místech mimo obce, kde se často stávají nehody.

Sdílejte článek