Společnost
20/02/2023 ČTK

Na Rudné začala výstavba druhé části mostu, práce potrvají až do podzimu

Na opravované estakádě v Rudné ulici začala výstavba druhé části mostu. Tato část stavby by mohla být zprovozněna pravděpodobně v září či říjnu.

Novinářům to dnes řekl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu financuje. Silnice patří k nejvytíženějším v kraji, denně estakádou projede až 45 tisíc automobilů.

"Během loňského roku jsme postavili jednu polovinu estakády, která sestává ze dvou paralelních mostních konstrukcí. Jednu jsme zbořili loni, plně jsme ji postavili a převedli jsme na ni veškerou dopravu. Protože jsme měli poměrně pozitivní dlouhodobý výhled na počasí, tak jsme se rozhodli, že začneme s demolicí té druhé poloviny," uvedl Rýdl. Dodal, že nyní se zakládají pilíře pro druhou polovinu estakády.

Původní mostní objekt byl z roku 1966. "Zajímavostí této části komunikace první třídy je to, že toto je nejzatíženější úsek silnice první třídy v celém kraji. Je tudíž jasné, že tady je třeba pracovat nejenom rychle, ale zároveň tak, abychom dokázali garantovat maximální technickou životnost této mostní konstrukce, kterou v tuto chvíli stavíme," uvedl Rýdl. Doplnil, že nová estakáda bude mít až stoletou technickou životnost. Její rekonstrukce je investicí téměř za 250 milionů korun.

Při zakládání stavby druhé mostní konstrukce se podle stavební firmy ukázalo, že geologické podloží je v některých místech jiné, než se původně předpokládalo. O víkendu tak kvůli velkým otřesům muselo být přerušeno ražení. Problém nyní stavaři řeší a hledají nový technický postup.

Opravená estakáda bude schopna pojmout vyšší kapacitu vozidel než doposud. Rudná ulice, tedy silnice I/11, vede napříč celou Ostravou. Směřuje na jednu stranu do Opavy a na druhou do Havířova. Přes opravenou část estakády mohou projíždět pouze osobní vozidla. Nákladní automobily mají k dispozici dvě objízdné trasy, jednu přes město a druhou přes dálnici D1. Podle Rýdla tak komplikace v dopravě vznikají hlavně v dopravní špičce, což je ale pro velká města typické.

Sdílejte článek