Nejnovější zprávy: Je to borec! Štěpán Kozub vyprodal O2 arenu, přidal další termín Průšvih, aneb když ve sklepě doutná 30 metráků uhlí. Hasiči jej museli vysát ven!

Byznys

ArcelorMittal Ostrava dodá 88 km svodidel na dálnici D2, která spojuje Brno s Lanžhotem

88 kilometrů svodidel vyrobených v huti ArcelorMittal Ostrava, která je největším výrobcem těchto zádržných systémů v České republice, bude nově chránit motoristy na dálnici D2.

Vyrobená svodidla se nyní postupně expedují na místo montáže. Předpokládaný termín dokončení zakázky je na konci roku 2016.

Na dálnici D2 dodá ostravská huť celkem 51 kilometrů jednostranného a 37 kilometrů oboustranného svodidla. Všechny zádržné systémy jsou z mikrolegované oceli, která má vyšší pevnost než běžná ocel. Díky tomu jsou svodidla tenčí a lehčí, ale mají stejné či dokonce lepší bezpečnostní vlastnosti.

„V současné chvíli jsme na stavbu dodali již prvních 1000 tun svodidel a zbývá nám vyexpedovat ještě 1772 tun. Modernizace svodidel probíhá na přibližně 60kilometrovém úseku dálnice,“ říká Richard Toman, vedoucí oddělení důlních výztuží a svodidel v ArcelorMittal Ostrava.

Instalace nových svodidel probíhá na dálnici D2, která spojuje Brno s hraničním přechodem Lanžhot/Kúty. Dálnice je dlouhá 60,9 km a v celé své délce čtyřproudová. ArcelorMittal Ostrava dodává svodidla na nebezpečné úseky dle návrhu projektanta.

„Díky nižší hmotnosti jednotlivých prvků, zejména svodnic, je při instalaci jednodušší manipulace a snižují se nároky na přepravní a skladové kapacity. Celý systém má méně konstrukčních prvků, což také instalaci zefektivňuje. Nespornou výhodou oproti konkurenčním systémům je tvar svodnic, který vychází z tvaru původních svodidel typu NH, které se u našich silnic nejčastěji objevují. Tím se eliminuje množství přechodových dílů a optimalizuje se údržba stávajících svodidel,“ dodává Roman Kopřiva ze společnosti Značky Morava, která svodidlové systémy na D2 instaluje.