Byznys
31/03/2021 Marek Prorok

​Devoteam do Ostravy přináší inovace a silnou firemní kulturu

Francouzská společnost Devoteam působí v 18 zemích světa a zaměstnává téměř 8.000 lidí.

V České republice poskytuje své služby již 17 let. Zaměřuje se na implementaci cloudové platformy ServiceNow v IT i business oblastech jako jsou HR, Customer Service Management nebo kybernetická bezpečnost.

Letos Devoteam obdržel status elitního partnera ServiceNow pro IT workflow v EMEA regionu. V loňském roce otevřel první mimopražskou pobočku v Ostravě. Hodlá v ní zaměstnat více než 100 IT specialistů, od seniorů po čerstvé absolventy.

Devoteam je globální firma s velkými cíli, která však vždy zůstává blízko místní kultuře a klientům. Důležité jsou pro ni principy agilního řízení a otevřené komunikace.

Zaměstnanci jsou vedeni k tomu, aby na sebe byli nároční, vzdělávali se a certifikovali, ale zároveň se nemusí bát dělat chyby. Pracovní prostředí je přátelské a lidé se navzájem respektují.

„Nejsme hierarchická firma,“ říká Jakub Hýl, vedoucí ostravské pobočky Devoteamu. „Máme systém mentorů, jsme soubor kmenů, které sdílejí podobné hodnoty, ale zároveň se v řadě věcí liší. Například o kariérním postupu u nás nerozhoduje pouze vedení, ale svým feedbackem přispívají i kolegové.“

Zpětnou vazbu ve firmě sbírají každý pátek, kdy zaměstnanci na škále ohodnotí, jaký měli týden, a mohou samozřejmě doplnit i co konkrétně se jim líbilo a co ne. Z těchto odpovědí se generuje feedback, který lze analyzovat jak globálně, tak i lokálně.

„Samozřejmě, když se objeví negativní výkyv, analyzujeme i jednotlivé komentáře, a následně situaci se svým týmem řešíme,“ dodává Jakub Hýl.

Cílem Devoteamu je pohybovat se na špičce inovací v oblasti digitalizace firemních procesů a kybernetické bezpečnosti.

Jakub Hýl uvádí příklad velké mezinárodní společnosti, která se na ně obrátila s potřebou lepší orientace ve firemních datech a souvisejících procesech probíhajících v jednotlivých pobočkách po celém světě.

Operovali s mnoha datovými centry a řadou různých aplikací, ale chyběl jim celkový přehled o aktivitách napříč pobočkami.

„My jsme pro ně připravili nejen jednu centrální obrazovku, automaticky monitorující a zobrazující všechny podstatné informace v reálném čase, ale také vizualizaci dat a procesů, aby měly vypovídací hodnotu, a bylo hned jasné, kde je třeba okamžitě jednat, a jak by tato akce měla vypadat,“ uzavírá Jakub Hýl.

Sdílejte článek