Letiště Mošnov má 60 let. Poprvé se zde začalo létat v říjnu 1959
Nové letiště v Mošnově na Novojičínsku vzniklo zejména kvůli tomu, že dosavadní ostravské letiště v Hrabůvce se nacházelo přímo v aglomeraci města Ostravy.
Nynější mezinárodní Letiště Leoše Janáčka Ostrava (do prosince 2006 Letiště Ostrava-Mošnov), třetí největší letiště v ČR s pravidelným mezinárodním provozem, leží přes 20 kilometrů od centra města. Letiště, které až do roku 1993 využívalo i vojenské letectvo, zahájilo provoz před 60 lety, 16. října 1959.
Majitelem letiště je od 1. července 2004 Moravskoslezský kraj, provozovatelem letiště je společnost Letiště Ostrava, a.s. Letiště loni odbavilo rekordní počet cestujících. Bylo jich 377.936, tedy o 53.820 lidí víc než v roce 2017. V nákladní dopravě letadla přepravila 5448 tun materiálu.
Historie letiště sahá do prvního desetiletí 20. století, kdy zde v tehdejší obci Harty žili bratři Žurovcové, regionální letečtí průkopníci, kteří své práce a pokusy prováděli v letech 1909-1914. Dalšímu pokračování zabránila první světová válka. Po ní se bratři Josef a Vilém vrátili k civilnímu létání s letounem koupeným z válečných přebytků. Jejich podnikání však za čas ukončil nedostatek peněz.
Místo, kde se nyní letiště nachází, poprvé k leteckému provozu použila německá Luftwaffe, která zde po okupaci Československa vybudovala v roce 1939 polní letiště pro přípravu útoku na Polsko. V květnu 1945 je naopak používala první československá smíšená letecká divize. Následovalo období nečinnosti a půda se vrátila původnímu účelu, zemědělské výrobě.
Novodobá historie začíná rokem 1956 zahájením stavebních prací na současném letišti, které mělo sloužit i potřebám armády. Civilní letový provoz zde začal 16. říjnem 1959, kdy tady přistál letoun Tu-104 A. Současně byl přenesen veškerý provoz z nevyhovujícího letiště Ostrava- Hrabůvka (první letoun na něm přistál v květnu 1936), nacházejícího se přímo v městské aglomeraci.
Nové letiště bylo vybaveno nejmodernější zabezpečovací technikou a mohly z něj startovat všechny typy letadel. Denně odlétalo šest až sedm letadel do Prahy a jedno do Košic. Dopravní spojení s dalšími 72 městy zajišťovalo Aerotaxi. Koncem 70. let byla rozšířena odbavovací hala. Letový provoz zajišťovaný společností ČSA zahrnoval hlavně vnitrostátní, ale i nepravidelné zahraniční lety. Při nich se na půdě mošnovského letiště vystřídaly všechny typy dopravních letounů ČSA.
Již v říjnu 1959 byl na letiště přesunut 8. stíhací letecký pluk ze Kbel a od srpna 1960 zde působil i 1. dopravní výsadkový letecký pluk (přesunutý z Prostějova). Stíhači a "dopraváci" v Mošnově zůstali do konce činnosti armády na mošnovském letišti v roce 1993 (poslední armádní objekty byly na civilní sektor převedeny až koncem roku 1995).
Letiště pak bylo 1. červenec 2004 převedeno z majetku České správy letišť, s.p. do vlastnictví Moravskoslezského kraje.
Letiště se stalo dynamicky se rozvíjejícím organismem a důležitým partnerem pro rozvoj celého moravskoslezského regionu.