Roadshow s novým Defendrem v B of B Cars Ostrava
Pro první představení nového modelu Land Rover Defender si ostravský prodejce britských vozů nemohl vybrat příhodnější den, než byla deštivá sobota.
Defender je dlouho očekávanou novinkou v portfoliu značky Land Rover, proto když se do Ostravy dostaly první testovací kusy, vyšli v B of B Cars vstříc poptávce zákazníků a připravili na celou sobotu roadshow, tedy testovací jízdy, kde hrál prim zmiňovaný Defender v několika variantách. Samozřejmě byly k vyzkoušení přichystány i další ikony z produktových řad Jaguar, Land Rover a Range Rover.
Fandy britských vozů neodradil ani vytrvalý déšť, takže jsme si předávali klíčky s řadou známých sportovců, podnikatelů i manažerů úspěšných sportovních klubů z našeho regionu.
Jak je u B of B dobrým zvykem, pro návštěvníky byl k dispozici prvotřídní servis i občerstvení v zázemí moderního showroomu, všichni však měli v hlavě jen jedno. Vyzkoušet nový Defender.
Naše testovací jízda začala přesně na čas, společníkem nám byl nejpovolanější, Petr Hellstein, maketingový manažer Jaguar Land Rover Ostrava, který naši testovací jízdu doplnil dojmy a informacemi, jež načerpal během testování Defendra přímo v Británii.
Hned po usednutí za volant je zřejmé, že tenhle Defender je úplně jiný než ten surový pracovní nástroj, který si pamatujeme z minulé generace. Sedačka je pohodlná, pozice za volantem příkladná a automatická převodovka řadí sametově. Ano, při srovnání třeba s Velarem, který jsme řídili hned poté, je v Defendru trošku hlučněji, komfort na silnici není tak dokonalý, ale jinak v kabině nebude nic chybět ani zhýčkaným fotbalistům. Interiér je prostorný, lehce luxusní, ale přitom účelný. Všude hromada přihrádek, USB portů a zásuvek třeba k dobíjení satelitního telefonu někde v divočině.
V městském provozu se ukazuje, že Defender má díky své vizáži přirozený respekt, běžnou automobilovou konfekci shlížíme shora a v případě potřeby bychom jim prostě přejeli přes kapotu a při nájezdu na rychlostní silnici je zřejmé, že ani tady se neztratí. Převodovka podřadí o několik stupňů a diesel, ač jen čtyřválec, velmi sebevědomě žene auto vstříc nelegálním rychlostem.
Náš Defender má najeto sotva 200 km, Petr nám tak nedovolí žádné velké hrátky v terénu, ale po dvacetiminutové jízdě se loučíme s příslibem zapůjčení Defendra pro opravdový test do některého z dalších čísel našeho magazínu. A tam už se pořádnému terénnímu polygonu nevyhne a bude moci prokázat, že nenosí ikonické jméno Defender nadarmo! Už teď se těšíme!