Byznys
26/03/2018 Tomáš Svoboda

Výroba nových ostravských tramvají finišuje! První Tango začne jezdit v létě

Výroba prvního exempláře nových tramvají, které městu Ostrava za více než miliardu korun dodá švýcarský výrobce Stadler, finišuje. Speciálně vyvinutý model nese označení Tango NF2 nOVA.

Čtyřicítka tramvají pro Dopravní podnik Ostrava (DPO) se vyrábí v závodě Stadler v polském městě Siedlce. Vozidla budou předána Ostravě do června 2019 a první z nich bude nasazeno na trať pro přepravu cestujících již v srpnu letošního roku.

Už v polovině dubna ovšem mají být provedeny statické a dynamické zkoušky, takže první tramvaj s označením "nOVA" se v ostravských ulicích objeví za pár týdnů. V první fázi se bude jednat o provoz bez cestujících za účelem ověření jízdních vlastností a požadovaných technických parametrů. Následně bude zahájen zkušební provoz s cestujícími.

Tramvaj pro Ostravu byla vytvořena na základě osvědčeného modelu Tango a byla navržena českými konstruktéry z kanceláře Stadler v Praze. Má modulární konstrukci, ergonomickou kabinu řidiče a je plně klimatizovaná. Otočné podvozky s flexibilním rámem zajišťují hladký chod vozidla s nízkou úrovní hluku i při vyšších rychlostech.

Tramvaj je nízkopodlažní a přizpůsobená potřebám osob s omezenou pohyblivostí.

Dvoučlánkové tramvaje "nOVA" jsou dlouhé 24,9 m, široké 2,5 m a vysoké 3,6 m. Mohou pojmout až 188 cestujících, z nichž 61 jsou sedící. Vozidla jsou opatřena čtyřmi širokými dvoukřídlými dveřmi, které umožňují rychlé nastupování a vystupování, a také rampou pro invalidní vozíky. Maximální rychlost vozidel dosahuje 80 km/h.

Komfortní jízdu podpoří také USB konektory k nabíjení telefonů a připojení k wi-fi.

Celý výrobní proces týkající se nových tramvají by měl končit v Ostravě. Místní firma Ekova Electric by totiž měla provádět konečnou montáž, spolupracovat při schvalování a také řešit údržbu vozidel a garanční práce.

Sdílejte článek