Cestování
02/06/2024 Petr Broulík

FOTO: Na Osoblažské úzkokolejce vyjely speciální výletní vlaky, mají i pivní vagón

Foto: Petr Broulík

V sobotu 1. černa letos poprvé vyjela na svou trať z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy oblíbená atrakce, historický parní vlak, známý výletníkům a turistům jako Osoblažská úzkokolejka.

Sympatický „vláček“ s řadou vagonů tažený nablýskanou modrou úzkorozchodnou parní lokomotivou bude v nastávající turistické sezoně jezdit vždy o víkendu. A to po celé léto.

„Teď v červnu jezdíme vždy o sobotách, stejně to bude v září. Ale o prázdninách, tedy v měsících červenci a srpnu, bude parní vlak s vyhlídkovými a renovovanými vagony vyrážet do Osoblahy vždy každou sobotu a v neděli,“ řekl jeden ze strojníků, který na osoblažském malém nádraží čistil zařízení kotle, aby mohl vlak vyrazit na zpáteční trasu na nádraží v Třemešné ve Slezsku.

První letošní výletní vlak tažený parní lokomotivou vyjel z Třemešné v 10:45 a přijel do Osoblahy tři minuty po poledni. Zpět vyrazil po třech hodinách odpočinku v 15:10 hodin a přijel do Třemešné ve Slezsku v 16:39. Ostatně, podle tohoto stálého jízdního řádu bude „pára“ jezdit ve všech víkendových jízdách. Umožní tak pasažérům, kteří chtějí jet i nazpět parní lokomotivou, strávit tři hodiny v Osoblaze.

Letošní premiérovou první jízdu doprovodily i akce pro děti. V Osoblaze je čekalo občerstvení v podobě napečených domácích koláčků, kolo štěstí, suvenýry i žena, která tvořila paličkované krajky. Na trase mohli pasažéři parního vlaku potkat také loupežníka Hotzenplotze, který na Osoblažsku už odedávna řádí. Nablýskaná parádní lokomotiva na osoblažském nádraží vesele dýmila a pískala.

„Máme dvě parní lokomotivy, ale pravidelné historické sezonní vlaky tahá hlavně tato modrá vyrobená ve Škodovce. Byla kdysi vyrobena po Bosnu a Hercegovinu, pak ji odkoupil rakouský spolek a od nich jsme ji získali my. Druhou lokomotivu Resitu používáme třeba na výjimečné jízdy, když jede méně vagonů,“ vysvětlil topič parní lokomotivy Alexandr Šmíro.

Víkendové sezonní vlaky se starají o transport jízdních kol ve speciálním cyklovagóně, či si v něm mohou dát cestující občerstvení, protože součástí soupravy je i pivní vagón.

Sdílejte článek