EIA na celou stavbu se přitom dělala už v roce 2004, tedy před 13 lety. Nyní se řeší sporný 414 metrů dlouhý úsek silnice, který se musí znovu posuzovat kvůli změnám legislativy v roce 2015, kdy po úpravě zákona nebylo původní posouzení platné a bylo nutné udělat nové.
Starosta Poruby Petr Mihálik (ČSSD) řekl, že stavba je pro Porubany životně důležitá. Důvodem je neúnosná dopravní situace na silnicích Opavská a 17. listopadu a jejich křižovatce u restaurace Slovan, v jejíž těsné blízkosti jsou nejen obytné domy, ale například i Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava nebo Fakultní nemocnice Ostrava. Po Opavské ulici podle statistik projede denně 15.000 automobilů, po ulici 17. listopadu pak podle Mihálika dokonce 19.000 vozidel.
„Řekl bych, že doprava je druhotný problém. Hlavní problém je to, co to dělá se zdravím obyvatel, kteří v okolí 17. listopadu žijí, to dál není únosné. Proto jsme se rozhodli, že dál budeme bojovat, protože prodloužená Rudná prostě musí být a rychle,“ řekl Mihálik.
V diskusi přiznal, že obvod ale nemá možnosti, jak stavbu ovlivnit. Může pouze deklarovat ochotu pomoci Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, či ministerstvu životního prostředí.
„Dnes máme posuzovat dopad stavby na životní prostředí, místo toho bychom měli spíše posuzovat dopad nestavby,“ uvedl za potlesku přítomných Mihálik.
Své připomínky ke stavbě naopak přednesli zástupci Klimkovic, kteří se obávají toho, že při dostavbě prodloužené Rudné se ještě zintenzivní nákladní doprava středem jejich města. Klimkovičtí proto budou na sjezdu z prodloužené Rudné požadovat umístnění dopravní značky zakazující vjezd kamionů do města.
Klimkovice dokonce zvažovaly, že by využily své možnosti podat připomínku k EIA na tuto stavbu, nakonec tak ale neučinili. Své námitky zopakovali na dnešním jednání, Lubomír Hýbl z ostravské pobočky ŘSD se ale domnívá, že dopravu přes Klimkovice dokončení stavby výrazně neovlivní.
Prodloužená Rudná protáhne frekventovanou Rudnou silnici, která vede celou Ostravou, až k výpadovce na Opavu a dál na Krnov či do Polska.
Stavba má zrychlit dopravu a zvýšit její bezpečnost, ale také ulevit přetíženým ulicím v ostravské čtvrti Poruba. Dostavba posledního úseku Prodloužené Rudné se ale kvůli různým problémům už roky komplikuje.