PATRIOT GURMÁN 2025
Hledáme nejlepší restaurace!
Byl to zážitky nabitý den. Ve středu 15. února dopoledne hostila ostravská Černá louka odborné diskuzní fórum. Odpoledne se jeho účastníci přesunuli do areálu centra bezpečné jízdy Libros a zažili e-mobilitu na vlastní kůži.
Tradiční fórum bylo věnováno elektromobilům, vozidlům s vodíkovým pohonem i udržitelnosti dopravy jako takové.
Mezi vystupujícími byli například Daniel Minařík, který má v Moravskoslezském kraji na starosti vodíkový klastr, vodíkové údolí a rozvoj vodíku v kraji, nebo Kamil Košťál, marketingový ředitel TATRA TRUCKS a.s., který představil projekty společnosti v oblasti využití vodíku.
Své k tématu řekl rovněž Jan Rafaj, vice prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR, generální ředitel Heimstaden s.r.o., který se podělil mimo jiné o zkušenosti s provozováním firemní ekoflotily společnosti Heimstaden.
Po bohatém dopoledním programu se účastníci přesunuli do areálu ostravského polygonu Libros, kde mohli vyzkoušet elektroauta i motocykly a srovnat jejich vlastnosti například s vodíkovou Toyotou Mirai.
Na polygonu se hosté proháněli za volantem elektrických vozů KIA EV6 nebo plug-in hybridního SUV KIA Niro, které jim představil AUTOBOND GROUP, a.s., ostravský prodejce značky KIA. Autobond v našem kraji zastupuje také značku Toyota, proto nechyběla novinka Toyota BZ4X o kterou byl ze strany návštěvníků velký zájem.
Náročné, a přesto bezpečné prostředí polygonu umožnilo řidičům pod vedením instruktorů a zástupců automobilek dokonale poznat a srovnat vlastnosti vozů všech tříd a mnoha značek.
Auto Heller, tradiční prodejce vozů VW umožnil zákazníkům vyzkoušet přímo v ostravských ulicích svou žhavou novinku, plně elektrický stylový ID. Buzz i osvědčené elektromobily ID.4. České značky zastupovala Škoda Enyaq od prodejce Autocentrála s.r.o., jenž je dlouhodobým partnerem Centra bezpečné jízdy Libros.
Na polygon se vydaly také elektrické vozy Mercedes-Benz i BMW a na parkovišti jsme mohli obdivovat třeba i Teslu, kterou dorazil některý z návštěvníků.
Dlouhý den, který krom tolik potřebné teorie a diskuze přinesl i řadu hmatatelných zážitků, končil na polygonu až se setměním, přesto bylo na účastnících znát, že kdyby mohli, jezdí snad až do rána.