Auto
21/03/2024 Václav Menšík

Nošovický Hyundai je opravdu dobrým sousedem

Foto: se souhlasem Hyundai Motor Manufacturing Czech

Nošovickým záleží na vztahu k přírodě i komunitě, a hlavně na tom, aby jejich pomoc měla smysl.

Moderní hantýrkou se tomu říká CSR, zaměstnanci nošovické továrny mají raději název „dobroden“ či „dobrorok“. To jsou dny, kdy dobrovolníci vymění svou obvyklou pracovní rutinu a místo do výroby či kanceláře se vydají konat dobré skutky.

„Celkem jsme během dobrovolnických dní v loňském roce odpracovali 252 hodin. A zapojilo se 34 kolegů,“ shrnuje Barbora Hermanová, která v Hyundai vede PR oddělení, pod které CSR aktivity spadají.

Nejstarším grantovým programem je „Dobrý soused“, ve kterém Hyundai Motor podporuje třináct okolních obcí. Každá obec dostane 60.000 Kč. Často je využijí na podporu dne obce nebo třeba zájmového spolku, nakoupí suroviny na gulášový festival nebo zajistí letní kino.

Že se Hyundai stará o padesát hektarů beskydských luk, kterým chce vrátit přirozenou biodiverzitu, je známá věc, o které si pozorný čtenář mohl přečíst nejen v našem magazínu. Tato chvályhodná aktivita probíhá pod patronací ČSOP Salamandr, jenž nošovičtí podporují sedmi sty padesáti tisíci korun ročně a významně tak pomáhají s péčí o beskydskou přírodu.

Koncem roku zažili v Hyundai velké a příjemné překvapení. Každý rok dostávají všichni zaměstnanci nošovické továrny výroční dárek. Letos to však bylo trochu jinak. „Před Vánoci jsme kolegům nabídli, že si místo dárku v podobě elektroniky mohou přát vysadit v Beskydech stromky v hodnotě onoho dárku. Salamandr nám spočítal, že to je 35 stromků na jeden externí disk, který mohli lidé dostat,“ popisuje vánoční aktivitu Barbora Hermanová.


Foto: se souhlasem Hyundai Motor Manufacturing Czech

V Nošovicích odhadovali zájem maximálně dvou set zaměstnanců. Více mýlit se ovšem nemohli! „Kolegové nás všechny moc příjemně šokovali. Více než šest set se jich rozhodlo, že chtějí, abychom místo hmotného dárku vysadili stromky. Letos tak budeme v Beskydech v okolí Krásné a na Morávce spolu se Salamandrem sázet 22.000 stromků, které si přáli kolegové k Vánocům,“ neskrývá manažerka nadšení.

Její tak trochu „srdeční“ CSR záležitostí je grantový program Společně, který vznikl v roce 2016. Původním cílem programu byla podpora zaměstnanců v jejich komunitních aktivitách. Hyundai tak sponzorovala dětské kluby a kroužky, kde se zaměstnanci angažovali. V posledních letech program rozšířili i za brány závodu a do programu se mohou přihlásit organizace z celého kraje a získat podporu v kategoriích sport, děti, handicapovaní a komunita. Ročně se na PR oddělení nošovické továrny sejde okolo stovky žádostí a společnost pak po hlasování komise rozdělí více než milion korun.

„Loni jsme podpořili na padesát projektů a rozdělili jeden milion čtyři tisíce pět set šedesát šest korun,“ doplňuje Jana Opluštilová, která má CSR aktivity na starosti a její zásluhou se portfolio dobrých skutků neustále rozšiřuje.

Nejsou to jen grantové programy, Hyundai také podporuje mladé hasiče, baníkovskou fotbalovou akademii i řadu dalších zájmových aktivit. Není to náhoda. Hyundai to má hluboko ve své firemní kultuře. Stará se o ekologii, komunitu a budoucí generace. To je to, co mají zapsáno v Hyundai DNA a co chtějí a budou dlouhodobě podporovat.

Výsadbou dvaadvaceti tisíc stromků tak plány nošovických nekončí. Nápadů tu mají zásobu na deset let dopředu. A je na co se těšit!

S ČSOP Salamandr budou letos mapovat biodiverzitu v areálu. Už teď zde najdete hmyzí domečky, motýlí louku, budky pro ptáky i netopýry, nebo nesečené louky, ve kterých hnízdí ohrožené čejky. Je potřeba ocenit, že si firma nechá poradit odborníky ze Salamandru, jak a co vybudovat, aby k dalšímu rozvoji biodiverzity opravdu přispěli a aby svému okolí cíleně pomáhali.


Foto: se souhlasem Hyundai Motor Manufacturing Czech

Svůj odpovědný přístup ukazují i při velmi populárních exkurzích do výroby, Jedním z průvodců je i Jan Rodek, bývalý profesionální volejbalista.

„Exkurze děláme pro veřejnost i organizované skupiny jako jsou školy či firmy. Máme je 3 až 5krát týdně a je o ně velký zájem. Proto je nejlepší sledovat náš web, kde si lze exkurze rezervovat několik měsíců dopředu,“ upozorňuje.

Celý okruh zabere vláčkem téměř dvě hodiny, během kterých hosté žasnou nad čistotou i dokonale sehraným procesem, ve kterém moderní výroba aut probíhá. A na konci si mohou koupit suvenýry! Ty nejsou jen tak ledajaké. Mnoho jich je od lokálních dodavatelů. Třeba čepice a šátky dodává Rituall z Frenštátu pod Radhoštěm a několik autentických kousků s originální nošovickou tématikou vyrobili v UAX z Bernatic nad Odrou.

Sdílejte článek