Auto
04/01/2024 Václav Menšík

Autotest vozu Lexus LM. Luxusní byznys class!

Foto: Radim Kolibík/Magazín PATRIOT

Majitel tohoto japonského zjevení musí mít jednoduchý vkus – prostě mít rád jen to nejlepší.

Taky si musí zvyknout na pozornost okolí. V pohodlí své obrovské sedačky za dokonale zastíněnými a odhlučněnými okny bude v naprostém soukromí, perfektně chráněn před nehostinným světem tam venku, ale jakmile mu řidič otevře postranní dveře, bude čelit zvídavým pohledům kolemjdoucích, kteří prostě potřebují nakouknut do sněhobílého interiéru nového Lexusu. Něco o tom vím. Já jsem ten řidič.

Na první pohled je zřejmé, že kouzlo tohoto Lexusu není za volantem, že tady se ta extraliga hraje ve druhé řadě sedadel. Jsou dvě a jsou obrovská. Vyhřívaná včetně područek, odvětrávaná, masážní, polohovatelná až téměř do dokonalé roviny a od řidiče oddělena přepážkou, které dominuje obří obrazovka.

Když se v redakci rozkřiklo, že pro Lexus LM musíme do Prahy, chtěli jet snad všichni. Ale řídit nechtěl nikdo. Nepřekvapivě.

V Praze si Lexus LM vyzvedáváme přímo v centrále importéra Toyota Central Europe – Czech a když vidím kolegu novináře, který skládá své rozložité tělo do Toyoty GR86, vlastně mu ten sporťak ani nezávidím. Nás čeká cesta první třídou a jedinou komplikací při nastupování do vozu je, že jsem si zapomněl přezůvky, a tak se trochu ostýchám vstoupit do toho království bílé plyše a jemné kůže.

Usedám za volant a hned jsem tu jako doma. Interiéry Takuma dobře znám a mám je moc rád. Z kabiny za mnou se ozývá jen pochvalné mručení, pasažéři jsou očividně také spokojeni.

Auto přebíráme v poledne a než ujedeme první kilometr, už se shodujeme, že přece nebudeme obědvat nějaký pětkrát ohřívaný párek na benzince, takže prostě musíme kamsi do Karlína do místní vyhlášené francouzské restaurace. Hodně rychle jsme si na ten luxus zvykli. Ani to nebolelo!

Oběd byl skvělý. Parkování a následné proplétání se přehlcenými uličkami bylo trochu horší, přeci jen Lexus LM není žádný střízlík, ale díky balíku asistentů a kamer se to obešlo bez ztrát na důstojnosti vozu, posádky i řidiče. K dobru je třeba přičíst také to, že parkovací manévry probíhají téměř výhradně čistě na elektrický pohon, což umožňuje jemné dávkování plynu a hladké manévrování s centimetrovou přesností.

Oba spolujezdci si k obědu dopřáli pár deci červeného, nebudou přece ve francouzské restauraci pít vodu, a bylo jasné, že volant mi v rukou zůstane až do Ostravy. Ne že bych si mohl stěžovat, pracoviště řidiče je v LM přesně tak skvělé, jako v jiných nejnovějších Lexusech. Sedačka je pohodlná a bohatě nastavitelná, infotainment moderní a přehledný a pozice za volantem příkladná. To půjde.

Ve městě pomáhá dynamice hybridní pohon, často jedeme jen na elektřinu a kdybych chtěl, jsem králem na všech světlech. Ale nechci, zbytečné machrování se k Lexusu LM vůbec nehodí. S tímhle vozem se jezdí plynule, rozvážně a defenzivně. Prostě tak, aby nic nerušilo pohodlí VIP pasažérů na palubě.

Fotograf Radim chtěl fotit auto přímo u Masaryčky, patrně nejfotografovanější a nejobletovanější budovy posledních týdnů, ale i když jsme prestižní magazín a spolupracujeme jen s těmi nejlepšími, Penta i studio Zaha Hadid asi budou mít trochu ostřejší právníky, než máme my, tak jsem mu to focení z pozice řiditele tohohle autobusu, známého svou upjatostí, nakonec rozmluvil.

Dynamika japonského MPV je i na dálnici tak akorát. Ale tohle auto vážně nemá být dravec. Jeho síla je v kultivovanosti a perfektní péči o komfort i bezpečí posádky. Japonci tomu říkají omotenaši. Funguje to tak skvěle, že tuto filosofii během pár kilometrů úplně přirozeně vezme za svou i jeho řidič.

Samozřejmě jsem se nechal povozit i vzadu. A byla to lahůdka! Zatím co k řidiči občas při akceleraci dolehne zvuk motoru, v byznys class je to takřka neznatelné a člověku nic nebrání v nerušeném spánku nebo práci v rozložitém křesle, které má v područce ukrytý vysouvací stoleček tak akorát na laptop a držák tak akorát na sklenici whiskey. Doporučuji třeba Nikka Yoichi Single Malt.

Velkou obrazovku, ambientní osvětlení, roletky na bočních oknech anebo třeba masáž sedačky můžu ovládat vlastním ovladačem, který vypadá jako smartphone. Ale netřeba se děsit, většina funkcí má i svá klasická pevná tlačítka.

Když se přidají klasické komfortní a bezpečnostní asistenty Lexusu, který chrání posádku před vystoupením před blížící se vozidlo, pomůže s bezpečným vyjetím z kolmého stání a hlídá pohyb za vozem a úsporný hybridní pohon, je pro mě tenhle Japonec dokonalým kandidátem pro dlouhé přesuny napříč Evropou.

Tady bych chtěl trávit tisíce a tisíce kilometrů. Moc rád za volantem, ale ještě raději v jednom z těch ultimátně komfortních křesel.


Technické údaje

Lexus LM 350h LUXURY VIP Amonite Sand

Pohon: zážehový čtyřválec a dva elektromotory

Celkový systémový výkon: 184 kW

Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8.7 s

Nejvyšší rychlost: 190 km/h

Spotřeba paliva /WLTP/: 7.0–7.4 l

Vnější rozměry

Rozvor: 3 000 mm

Délka: 5 130 mm

Šířka: 1 890 mm

Výška: 1 945 mm

Objem zavazadlového prostoru: 752 l

Pohotovostní hmotnost: 2 355 kg

Cena testovaného vozu: 3 990 000 Kč včetně DPH

Foto: Radim Kolibík/Magazín PATRIOT
Sdílejte článek