Nejnovější zprávy: Bráchové chtěli mexické bistro, teď s Los Capolitos nestíhají otvírat nové pobočky Beskydy lákají. Turisté v nich loni utratili přes 1,3 miliardy korun

Byznys

Helena Ruszová: Když má vaše vize smysl, uspějete!

Když začínala podnikat, měla jasno jak a proč chce změnit zdravotnictví. Vymyslela unikátní služby, jen s nimi přišla na trh možná až příliš brzy.


Autor: Vladimír Pryček, Magazín PATRIOT

Helena Ruszová před více než deseti lety založila společnost Moravian Premium Care, která nabízí klientům propracovaný systém zdravotní péče. Už tehdy věděla, že komfort, vstřícnost, znalost pacientova zdravotního stavu a efektivní návštěvy lékaře bez zbytečného čekání jsou tím, co řada klientů potřebuje k tomu, aby se o své zdraví začala opravdu pečlivě starat.

Helena a její nejbližší kolegové o tom byli naprosto přesvědčeni. Zbývalo zdánlivě jen to nejmenší – představit služby potenciálním klientům. „První roky byly krušné, byli jsme si tak jisti přidanou hodnotou naší služby, že jsme ani nevypracovali žádné analýzy a průzkumy a narazili na to, že zkostnatělé zdravotnictví pacientům v našem regionu tak nějak stačí, a ještě si úplně neuvědomují, že moderní a proklientský přístup k péči o své zdraví je to, co potřebují a co si zaslouží. Nechápali, proč by jim měl zdravotní péči řídit někdo jiný,“ popisuje tehdejší stav Helena Ruszová.

Jedním dechem však dodává: „Ale dnes si už nemyslím, že to načasování byla chyba. A ani absence průzkumů. Kdybychom je udělali, firma by asi nikdy nevznikla,“ směje se Helena. „Hodně nám to dalo. Díky počátečním nezdarům víme, co vydržíme, jak se dokážeme zapálit pro věc, jak dlouho dokážeme myslet pozitivně, i když se věci kolem bortí a jak se člověk dokáže na začátku omezit, když má svůj sen.“

Vize a cíl jsou podle Heleny Ruszové tím, co jim nakonec pomohlo uspět i přes zdánlivě špatné načasování vstupu na trh. „Podnikatelské plány musí být smysluplné s jasnou přidanou hodnotou pro zákazníky. Nikdy nesmí být cílem jen vydělávání peněz. To dlouhodobě nefunguje. Nikdy. A je to dobře!“ neváhá se podělit o svou podnikatelskou filozofii Helena.

Dnes je pozice firmy mnohem příjemnější. „Potřeby pacientů ve zdravotním systému se během několika let proměnily tak, že naše concierge služby klienti vyhledávají sami. Běžný pacient neví, kam se se svým problémem má obrátit a co může od veřejného zdravotnického systému chtít. V dnešní náročné době vzniká poptávka po větším komfortu a efektivitě. A to nabízíme my. Náš zdravotník na telefonu je k dispozici 24 hodin denně, zná podrobně zdravotní stav klienta a dokáže s pomocí nejlepších specialistů vše vyřešit tak, aby klient zbytečně netrávil čas běháním mezi ordinacemi a čekáním na chodbách,“ popisuje služby své firmy Helena Ruszová.

Po deseti letech už může říct, že její vizi klienti pochopili a trh je přijal a odměnil. Chtělo to jen trpělivost, oddanost a čas. Posílena touto zkušeností znovu přichází do zdravotnictví s něčím, co lze nazvat gamechangerem. „Nevím, jestli můžeme říct, že jsme se dokonale poučili, ale rozhodně jsme se naučili čerpat ze zkušeností hlavně pozitiva,“ usmívá se mladá manažerka, která se netají svými velkými plány.

Má před sebou další obrovský krok. Společně s obchodními partnery buduje kliniku Černá perla, která znovu posune dostupnou a veřejnou zdravotní péči úplně na jinou úroveň.

„Ano, vysokou porci soukromí získají členové našeho concierge programu, ale na nečekanou a skvělou úroveň komfortu i péče se mohou těšit všichni pacienti naší kliniky. I bez peněz navíc. Chci, abychom se všichni mohli cítit u lékaře jako ve svém oblíbeném hotelu,“ dodává Helena Ruszová.

Opět se možná trochu minula v načasování. Ačkoliv pacienti už o tyto služby stojí, ne všichni lékaři si to již uvědomují a cesta ke snu o přívětivé klinice je trnitá.

„Velice si vážím lékařů, kteří do tohoto projektu jdou s námi. Mají zavedené ambulance a uvědomují si, jak je komfort pro pacienty důležitý a jsou do něj připraveni investovat, aby z toho v budoucnu spolu se svými pacienty těžili.“

Vybudovat kliniku je výzvou a komplexním projektem, který je psychicky i fyzicky náročný a kdyby Helena a její kolegové neměli zkušenosti z těžkých začátků firmy, možná by se do toho ani nepustili. Dnes už ví, že to zvládnou a v květnu příštího roku opět zvýší laťku služeb, které může každý od zdravotnictví chtít.

Ing. Helena Ruszová, MBA

Životní motto: „Ať už si myslíš, že to dokážeš nebo ne, pokaždé máš pravdu.“ H. Ford.

CEO a spoluzakladatelka Moravian Premium Care a.s.
Absolventka Ekonomické fakulty VŠB-TUO
Absolventka Academy of Healthcare Management Čelákovice
Členka ELITE klubu MSK České manažerské asociace

Partnerem rubriky je ELITE klub MSK České manažerské asociace.