Společnost
08/02/2022 Petr Sobol

Maká se i v zimě. První etapa obchvatu Frýdku-Místku bude hotová do června

​Nadcházející jarní počasí umožní opětovné zahájení prací na výstavbě obchvatu Frýdku-Místku naplno.

Nejpozději do června a v plném rozsahu. To jsou hlavní novinky v souvislosti s výstavbou I. etapy obchvatu Frýdku-Místku vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí.

I přes zimní období stavbaři s výstavbou první části obchvatu významně pokročili a realizovali práce ve vícero rovinách, i proto bude moct dojít k otevření v plném rozsahu, potvrdil náměstek primátora Frýdku-Místku Jakub Míček. „To je změna oproti loňskému roku, kdy se uvažovalo o průběžném užívání a obchvat měl být spuštěn v omezeném rozsahu. V současné době probíhají práce, které lze realizovat i se sníženou teplotou, to znamená pod nulou, a čeká se na lepší počasí, aby mohly být realizovány další práce, u kterých je potřeba třeba pět stupňů nad nulou.“

Kromě betonáže hlavní trasy stavbaři v zimním období pokračovali s předpínáním nosných konstrukcí, usazování kabelovodů a upravování zeleně, zároveň například montovali další protihlukové stěny nebo prováděli nátěry či připravovali portály pro svislé dopravní značení.

„My jako vedení města vnímáme, že výstavba obchvatu i opravy ve městě jsou velmi citlivou záležitostí. Potkáváme se pravidelně, i mimo veškeré standardní kontrolní dny, jak s ředitelem Tomášem Opělou, tak i s provozním úsekem. Jsem rád, že je tady optimistická vize, že první etapa obchvatu bude dokončena v jarních měsících,“ uvedl primátor Frýdku-Místku Petr Korč.

Dokončením výstavby obchvatu má dojít ke zklidnění náročné dopravy ve městě, která je aktuálně druhá nejkritičtější v celém kraji: „Je pro nás prioritou po dostavbě obchvatu vyřešit odklonění tranzitu, tak abychom mohli uvažovat o tom, co budeme dělat s ulicí Hlavní, abychom ji vrátili městu a občanům," dodal primátor Korč.

Řidiči se v letošním roce nemusejí kromě staveb souvisejících s obchvatem obávat náročných uzavírek a omezení, Ředitelství silnic a dálnic další velké dopravní stavby neplánuje, velké akce nemá v plánech ani Správa silnic a dálnic MSK.

Obě etapy obchvatu mají celkem 8,5 kilometrů. Na jedné straně se obchvat napojí na dálnici D48 ve směru na Český Těšín a Polsko a na druhé straně na dálnice D56 od Ostravy a D48 od Příbora. II. etapu komplikuje sesuv půdy mezi Starým městem a Skalicí, kde probíhají sanační práce, přesný termín dokončení proto teprve bude upřesněn.

Sdílejte článek