U první etapy obchvatu, tedy připojení dálnice D56 z Ostravy, nabídla Aktor ATE stavbu bez DPH za 2,047 miliardy korun. Předpokládaná hodnota zakázky činí bez daně 2,896 miliardy korun. Druhou nejnižší nabídku podalo sdružení vedené společností Alpine Bau, měla hodnotu 2,196 miliardy korun. Třetí nejlevnější nabídka byla od sdružení Metrostav – Swietelsky ve výši 2,194 miliardy korun.
U druhé etapy činí výše nabídky společnosti Aktor ATE bez DPH 1,172 miliardy korun, ŘSD předpokládalo hodnotu 1,738 miliardy korun. Druhá nejnižší nabídka sdružení vedeného společností Silnice Group byla ve výši 1,34 miliardy. Třetí nejlevnější nabídka od sdružení GTS Joint Venture vedeného společností Geosan Group má hodnotu 1,348 miliardy korun.
„Hodnotící komise, které jmenovala vláda ČR, nyní nabídky posoudí a nejvýhodnější doporučí k výběru,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Termín neuvedl.
Stavba obchvatu Frýdku-Místku se připravuje už zhruba 20 let. Frekventovaný průtah městem je dlouhodobě přetížený, mimo jiné kvůli blízkosti automobilky Hyundai. Obchvat má nejen ulevit centru Frýdku-Místku od kamionů, ale i celkově zlepšit složitou dopravní situaci ve městě.
Přípravné práce na stavbě části obchvatu by mohly začít na přelomu letošního a příštího roku. Stavba obchvatu se ale stále zdržuje. Zádrhelem je například rozklad, který ekologická organizace Děti Země podala v září proti stavebnímu povolení na 2,3 kilometry dlouhou část obchvatu, které v srpnu vydalo ministerstvo dopravy.