Gastronomie
08/02/2020 Jaroslav Baďura

​Chci vrátit Imperial na výsluní ostravské gastroscény, říká Pavel Čadil

Zbrusu nová restaurace La Brasserie a v kuchyni nový šéfkuchař Pavel Čadil.

Ostravský Hotel Imperial nechal zrekonstruovat svou legendární restauraci a do čela kuchyně postavil o nic méně proslulého šéfa.

I přes svůj mladý věk se může pyšnit bohatými profesními zkušenostmi, které získal mimo jiné v michelinských restauracích Hotelu Alcron Praha nebo Hotelu Regent Fisher Fritz v Berlíně, školil hotelové provozy v Czech Hotel Consulting, vařil pro izraelskou ambasádu.

Na pozici šéfkuchaře již pracoval v ostravském hotelu Quality Hotel Ostrava City a v Zámečku Petrovice u Karviné.

„Jsem Středočech a dlouhodobě jsem žil v Hlásné Třebáni u Karlštejna. Všichni mi říkají, že jsem si spletl světové strany, protože většina lidí odchází z Ostravy na západ a já v Ostravě zůstal. Mám to tady velmi rád, miluji Beskydy a pohyb a cítím se tu opravdu moc dobře,“ říká Pavel Čadil.

Jak se vám opouštěla parta v Petrovicích?
Těžko. Všichni jsme tam chtěli dělat maximum a být něčím jiní. Byli jsme skvělý tým, což už dnes není samozřejmost. Skvělá gastronomie ve spojení s luxusním wellness centrem lákala klientelu, která nejezdila jen za jídlem, ale za emocemi. A ty jsou v dnešní době klíčem k úspěšnému konceptu.

Jaké je vaše zadání v Imperialu?
Zadání je všude velmi podobné. Přinést nový vítr, zvednout kvalitu, přilákat nové klienty. Současně nastartovat tým zaměstnanců, naučit je novým věcem a dát jim motivaci do další práce. Rád bych navázal na skvělou rekonstrukci restaurace La Brasserie a ukázal Ostravanům, že v Imperialu se stále skvěle vaří. V tom jsme zajedno s ředitelem hotelu panem Seifertem. Chceme navázat na více než stoletou tradici Hotelu Imperial. Zachovat genius loci, ale zároveň vyjít vstříc chutím a nárokům současného hosta. Prostě skloubit tradici s potřebami 21. století.

Chystáte tedy novou kartu?
Ano chystáme, měla by přijít s jarem. Ale to není vše… Od února jsme změnili koncept polední nabídky, kde jsem vsadil na kvalitnější, byť dražší suroviny. Každý den od pondělí do pátku nabízíme čtyři pokrmy mezinárodní kuchyně doplněné jednou českou klasikou tak, aby si vybral opravdu každý. Dále se chystám na zpestření snídaní pro hotelové hosty a ke konci léta by měla přijít na řadu zbrusu nová cateringová nabídka pro kongresové hosty.

Obecně se o hotelech říká, že v nich hosté posnídají, ale na další jídlo chodí jinam…
Máme výhodu, že je naše restaurace La Brasserie téměř součástí překrásné pěší zóny. Dá se u nás v klidu zaparkovat, v centru probíhá mnoho pracovních aktivit a lidé tak mohou spojit příjemné s užitečným. Klademe velký důraz na kvalitu podávaných snídaní. Je to ideální příležitost, jak hostům ukázat, že je u nás gastronomie na skvělé úrovni. Pokud od nás ráno hosté odcházejí spokojení, rádi pak zůstanou na oběd nebo přijdou na večeři. U dlouhodobých hostů je pochopitelné, že zkoušejí více míst. Přece jenom jsme v centru města a kulinářská nabídka je zde opravdu pestrá.

Jak tedy bude vypadat vaše budoucí nabídka?
Lidé dnes dávají přednost lehkých a zdravým jídlům. Zároveň ale poznají kvalitu a dovedou ocenit čerstvou surovinu a kvalitní zpracování. Mám rád českou klasiku v moderní úpravě, rád pracuji s tradičními, ale dnes již opomíjenými surovinami. Část naší nabídky bych také rád věnoval trošku extravagantním a exotickým jídlům.

Imperial vždy kladl důraz na historii a tradici, některé legendární jídla se tu udržela roky. Nebojíte se, že někteří stálí konzervativnější hosté změny nepřijmou?
S takovým pohledem by se věci nikdy nehnuly kupředu. Hosté jsou buď konzervativní, nebo rádi zkouší nové věci. Věřím, že se mi podaří oběma skupinám rozšířit gastronomické obzory a že se u nás všichni dobře najedí. Nevařím pro své ego ani pro ocenění, ale pro hosty. Když jim bude chutnat, vím, že jsem uspěl. Tímto všechny srdečně zvu a těším se na zpětnou vazbu.

Sdílejte článek