Nejnovější zprávy: Začne oprava Mongolské ulice v Porubě, omezení potrvají měsíc Dobrá zpráva z Moravskoslezského kraje. Číslo R kleslo na 0,99

Gastronomie

Gastro v krizi. Nad vodou nás drží lidé, co se vracejí, říkají v bistru Happy Banh Mi

Jak restaurace, bary, kavárny či bistra zvládají boj o přežití v době pandemie?

Foto: Facebook Happy Banh Mi

Magazín PATRIOT podporuje podniky v Moravskoslezském kraji v boji o přežití v době omezení fungování, věříme, že se o nich dozví více zákazníků a že zkušenosti těch úspěšnějších mohou ty ostatní inspirovat.

"Nad vodou nás drží lidé, kteří se k nám vracejí," říká za ostravské bistro Happy Banh Mi Kamil Čenský.

Napadlo vás, když pandemie začala, že to bude takhle těžký rok?
Ze začátku jsme měli spíše strach o zdraví našich rodin a blízkých. A určitě jsme nečekali, že by to mohlo trvat tak dlouho. A už vůbec, že by to mohlo být tak těžké a náročné.

Uvažovali jste, že s podnikáním úplně skončíte?
Ne, to nás ani na chvíli nenapadlo.

Kdy to bylo nejtěžší?
Myslím, že určitě nejtěžší to bylo hned ze začátku pandemie, kdy lidi měli strach a nechodili vůbec ven.

Jak náročné bylo změnit fungování podniku?
Z naší strany se o moc velkou změnu nejednalo. Fungujeme ve stylu streetfoodu, takže si lidé i před pandemií mohli u nás zabalit celé naše menu domů v krabičkách.

Kolik procent prodeje vám dělá okénko a kolik rozvoz?
Řekl bych, že je to tak v poměru 60% okénko a 40% rozvoz.

Rozvážíte sami, nebo využíváte rozvozce?
Bohužel nerozvážíme a nemáme na to ani kapacity. Využíváme jen rozvozovou službu

Jaké a jak jste s nimi spokojeni?
S rozvozem jsme spokojení, nevidím v tom žádný větší problém.

Je cena za rozvoz adekvátní?
Abych řekl pravdu, tak pro zákazníka ano, ale pro restaurace to zase tak výhodné není.

Řešíte nějak ekologii obalů nebo postě berete, co je nejlevnější?
Ekologii obalů neřešíme, ale to neznamená, že bereme vše, co je nejlevnější. Obaly, které používáme, máme od otevření našeho bistra až po současnost.

Jak komunikujete se zákazníky, museli jste se naučit nové způsoby komunikace?
Se zákazníkem komunikujeme telefonicky. Taky je možno komunikovat přes aplikaci dané rozvozové služby.

Pomohli vám vaši štamgasti? Jak?
Štamgasti k nám občas zavítají, ale zdaleka nechodí všichni jako před pandemií.

Co vás ještě drží nad vodou?
Nad vodou nás drží jen lidi, kteří se k nám rádi vrací. To je důvod proč stále ještě bojovat a nevzdat se.

Pomohl vám stát a jak rychle jste se pomoci dočkali?
Ano stát nám pomohl a čekali jsme zhruba týden až 14 dní. Ale to zdaleka nepokryje ztráty, které jsme utrpěli během pandemie.