Gastronomie
18/02/2021 Michal Šlachta

Gastro v krizi. Okno je fajn, všichni se ale těšíme na hosty uvnitř, říká provozní Palouku

Jak restaurace, bary, kavárny či bistra zvládají boj o přežití v době pandemie?

Magazín PATRIOT podporuje podniky v Moravskoslezském kraji v boji o přežití v době omezení fungování, věříme, že se o nich dozví více zákazníků a že zkušenosti těch úspěšnějších mohou ty ostatní inspirovat.

Provozní ostravské restaurace Palouk Lenka Samková říká, že bez věrných zákazníků se v těžkých dobách neobejde.

Napadlo vás, když pandemie začala, že to bude takhle těžký rok?
Ne, určitě nás loni na jaře ani nenapadlo, že tento rok bude tak těžký a bude to trvat tak dlouho.

Uvažovali jste, že s podnikáním úplně skončíte?
Černé myšlenky občas padnou na každého v našem oboru, ale majitel naší firmy nás podporuje a i díky němu pořád věříme, že to zvládneme a zase bude lépe.

Jak náročné bylo změnit fungování podniku?
Bylo to složité. Postarat se o to, aby na nás zákazníci nezapomněli, najít cesty, jak je obsloužit a aby nám zůstali věrní.

Kdy to bylo nejtěžší?
Určitě po první vlně pandemie kdy jsme v létě otevřeli a vypadalo to skvěle, jenže pak nás po krátké době opět zavřeli. To bolelo. Pořád to je těžké a už je to moc dlouhé.

Kolik procent prodeje vám dělá okénko a kolik rozvoz?
Naše okénko funguje hlavně na polední menu a jsme strašně rádi za to, že nám k němu pro oběd chodí zákazníci opravdu pravidelně. Na procenta je to okénko 70% a rozvoz 30%.

Rozvážíte sami, nebo využíváte rozvozce?
Ze začátku jsme si rozváželi sami, ale ukázalo se, že nedokážeme být tak rychlí a efektivní jako specializované služby. Takže jsme se rozhodli pro aplikaci WOLT.

Jak jste s nimi spokojeni?
Jsme velice spokojeni. S WOLTem je výborná komunikace a minimum stížností od zákazníků, protože jídlo se k nim dostává rychle a v pořádku.

Je cena za rozvoz adekvátní?
Když to srovnám s konkurenčními službami, tak vzhledem ke kvalitě služby mi cena připadá adekvátní.

Řešíte nějak ekologii obalů nebo postě berete, co je nejlevnější?
Ano, řešíme ekologické a obaly a potrpíme si na to. Nabízíme zákazníkům REkrabičku, používáme i papírové obaly a máme na to od zákazníků pochvalné ohlasy.

Jak komunikujete se zákazníky, museli jste se naučit nové způsoby komunikace?
Hodně komunikujeme přes sociální sítě ať už webové stránky, Facebook, Instagram, samozřejmě WOLT ale nejraději si se zákazníky pokecáme u okýnka.

Co vám v tomto ohledu funguje?
Lidé nejvíce reagují na Facebook a Instagram, kde jsme opravdu aktivní a snažíme se, aby na nás nezapomněli. Ale máme skvělý tým a tak je super vidět, když se zákazníci zdržují u okýnka o chvilku déle, aby mohli ještě prohodit pár slov.

Pomohli vám vaši štamgasti? Jak?
Pomohli nám jednoznačně tím, že objednávají pravidelně a vracejí se. Je fajn číst slova podpory i na sociálních sítích. Už se těšíme, až se s nimi uvidíme normálně u stolu.

Všichni si jistě přejeme, aby pandemie už skončila, přesto - dala vám kromě ztrát a nervů i něco pozitivního?
Pandemie a těžká doba ukázala, že jako tým držíme při sobě, že se můžeme spolehnout jeden na druhého i na majitele, který nás vždy podpoří.

Co vás ještě drží nad vodou?
Nad vodou nás drží kolektiv celé naší firmy a to, že i v těžké době máme plány na to, co nového budeme dělat, až bude zase dobře. Samozřejmě podpora od zákazníků a taky to, že za tu krátkou dobu, co jsme otevřeli, už máme řadu věrných štamgastů, kteří nás neustále podporují.

Pomohl vám stát a jak rychle jste se pomoci dočkali?
Pomoc od státu nakonec nějaká přišla, ale trvalo to několik měsíců. Bez kolegyň, které se nám starají o účetnictví a personalistiku a které nad tím trávily týdny a týdny, bychom ty žádosti asi sami nevyřídili.

Sdílejte článek