Nejnovější zprávy: ​Nová Harenda válí. Nadchla i Radka Kašpárka! Krvavý Johann je horor se vším všudy, říká režisér Jakub Krumpoch

Gastronomie

Gastro v krizi. Skončit? Ani náhodou, budeme bojovat, říká majitel Restaurace 49

Jak restaurace, bary, kavárny či bistra zvládají boj o přežití v době pandemie?

Foto: Archiv Patrika Gajdošíka

Magazín PATRIOT podporuje podniky v Moravskoslezském kraji v boji o přežití v době omezení fungování, věříme, že se o nich dozví více zákazníků a že zkušenosti těch úspěšnějších mohou ty ostatní inspirovat.

"Budeme bojovat," říká majitel Restaurace 49 v Ostravě-Michálkovicích Patrik Gajdošík.

Napadlo vás, když pandemie začala, že to bude takhle těžký rok?
Vůbec! Celé období panuje informační chaos a to ještě více naloží s náročností této situace.

Uvažovali jste, že s podnikáním úplně skončíte?
Všichni kolegové se snaží udržet náš společný podnik nad vodou. Takže nikdy jsme na to nepomysleli. Budeme bojovat.

Kdy to bylo nejtěžší?
Jakkoliv je to období celkově neobvyklé, tak poslední dva měsíce je to již psychicky dost náročné. Otázky, které vyvstávají, co bude dál v tomto oboru, jsou více než smutné.

Jak náročné bylo změnit fungování podniku?
Lidé, kteří pracují v tomto oboru a v naší restauraci, jsou flexibilní a ochotní změnit cokoliv, jen aby příběh dál pokračoval. Změna je veliká, protože každý dělá trochu něco jiného než dosud a nad rámec zvyklostí, které tady byly, ale děláme to rádi a stále s nadšením.

Kolik procent prodeje vám dělá okénko a kolik rozvoz?
Zhruba 25 procent okénko a 75 procent rozvoz.

Rozvážíte sami, nebo využíváte rozvozce?
Máme vlastní rozvoz.

Je cena za rozvoz adekvátní?
Bohoužel ne, protože náklady na pohonné hmoty, auto a práci, jsou vyšší.

Řešíte nějak ekologii obalů nebo postě berete, co je nejlevnější?
Jelikož cena produktu je důležitá, snažíme se spíše mít obaly co nejlevnější. Zkoušeli jsem eco produkty, ale zákazník vybral tu nejlevnější verzi obalů.

Jak komunikujete se zákazníky, museli jste se naučit nové způsoby komunikace?
Zavedli jsme vlastní aplikaci, vlastní online prodej na ctyricetdevet.cz a také prodej přes Dáme jídlo. Dále zákazníci volají a objednávají přes telefon.

Co vám v tomto ohledu funguje?
Všechny způsoby komunikace jsou pro nás důležité a my jsem rádi, že můžeme vyhovět lidem dle jejich pohodlí.

Pomohli vám vaši štamgasti? Jak?
Ano a moc. Moc děkujeme za jejich věrnost.

Všichni si jistě přejeme, aby pandemie už skončila, přesto - dala vám kromě ztrát a nervů i něco pozitivního?
Je krásné vidět, jak se zákazníci a kolegové ještě více sblížili.

Co vás ještě drží nad vodou?
Myšlenka, že brzo to bude celé za námi a budeme moc svobodně fungovat.

Pomohl vám stát a jak rychle jste se pomoci dočkali?
Snaha státu tady je, ale je neadekvátní vůči všem službám, které se musely uzavřit. Je to nefér vůči těmto službám, zvláště když vidíte, že některé obory díky pandemii vydělávají nemalé peníze.