Komentáře
17/12/2023 Kamila Marková

HR trendy Kamily Markové. Hledáte lidi? Jak inzerovat?

Grafika: Magazín PATRIOT

Tentokrát bych v rámci svého příspěvku ráda poskytla HR inspiraci firmám, které nábor nových zaměstnanců řeší jen sporadicky.

Klasický příběh – moc často nenabíráte, ale rozhodnete se rozšířit řadu svých zaměstnanců. Například o nového obchodníka. Už nechcete, aby to stálo jen na vás. Poptáte se tedy známých, kolegů ve firmě, a když to nebude mít úspěch, zdrojem náboru určíte pracovní inzerci.

Sednete k počítači, zadáte webovku pracovního portálu, který znáte, nebo si myslíte, že bude pro vaši potřebu ideální a pídíte se po možnostech inzerce.

Pak přichází ono překvapení. Čísla, která jsou uvedena v ceníku, vám možná vůbec nekorespondují s tím, co jste čekali.

Proč je cena jednoho inzerátu tak vysoká?

Odpověď je jednoduchá. Když máte žádaný produkt a ještě za vámi stojí zajímavý brand, pak je cenotvorba relativně snadná. Zákazníci totiž zaplatí mnoho, aby získali, co potřebují.

To, že inzerce není jedinou možností, jak sehnat nového zaměstnance, tentokrát vynechejme. To probereme jindy…

Takže se do toho pustíte. Projdete si registrací, platbou a začínáte si oťukávat možnosti a fungování portálu. Zjišťujete, co kde napsat. Přemýšlíte nad správnou formulací. Jakmile dáte dohromady celý inzerát, s grácií ho vystavíte.

Následně se každý den přihlašujete a kontrolujete stav reakcí. Těm, kteří se vám nehodí, posíláte zamítnutí. Ty vhodné pozvete na pohovor. A takto nad tím sedíte celý měsíc.

Ono se to nezdá, ale je to spousta práce a „spáleného“ času, který byste v konečném důsledku mohli věnovat svému businessu.

A teď si představte, že tohle všechno za vás může za cenu onoho inzerátu udělat někdo jiný. To by bylo fajn, že?

Jak je to možné?

Personální agentury inzerují na pracovních portálech ve velkém. Za inzeráty platí méně, než jaké jsou ceny u jednorázového využití. Navíc mají k dispozici specialisty, kteří obsluhu portálů zvládají „levou zadní“. Finanční i časová náročnost je nižší, a proto dokáží outsourcovat inzerci za velmi zajímavých podmínek.

Výrazným benefitem inzertního outsourcingu je, že specialisté mají své know-how v rámci efektivního nastavení celé kampaně. Takže pokud vám na začátku vyskočila myšlenka předat tuto agendu na svou asistentku, možná uznáte, že přesun na profíky je opravdu lepší variantou.

V praxi si specialista od vás převezme informace k obsazované pozici a pak už se o vše postará sám. Tvorba, vystavení, odbavení, včetně první komunikace s uchazeči. To vše už jde mimo vás a máte prostor věnovat se něčemu důležitějšímu.

V průběhu aktivní inzerce jsou vám zasílány reakce kandidátů tak, jak si sami nastavíte. Následný výběr mezi uchazeči je již čistě ve vaší kompetenci.

Tady ale výhody inzertního outsourcingu nekončí. Zajímavým přínosem je, když obsazujete pracovní pozici, u které je potřeba zvýšit dosah a je tedy nutná inzerce na vícero pracovních portálech. Dalším scénářem je předpoklad, že vás u některých typů pozic zahltí desítky, až stovka reagujících uchazečů o zaměstnání, kterými se budete bez další pomoci horko těžko probírat. Typickými příklady jsou asistentky, brigádnické práce, dělnické pracovní pozice.

Zpracování těchto výstupů nebo zainzerování a kontrola reakcí na větším počtu portálů jsou dalším násobitelem vyloženého pracovního úsilí, kapitálu a časové náročnosti.

Přestaňte se zbytečně trápit s inzertní náborovou agendou a outsourcujte ji na profíky. Získaný čas raději věnujte rozvoji své firmy.

Autorka je HR manažerka

Sdílejte článek