Sto chutí Reného Müllera. Postav třeba zeď!
Vážení čtenáři, od svého odchodu z hranolkového impéria jsem nesčetněkrát dostal otázku, zdali se někdy do gastronomie vrátím a pokud ano, tak do čeho bych se pustil. Vždy jsem odpovídal velmi rezervovaně, a ačkoliv jsem neměl v tu chvíli žádné úmysly se do oboru vracet, snažil jsem se nikdy definitivně nezavřít žádné dveře.
Co by to bylo za sloupek, pokud bych nezmínil, že gastronomie je krásný obor. Zároveň je to ale řehole a tvrdá práce, která se ne vždy vyplatí. Lidský mozek má rafinovanou schopnost po nějaké době vypouštět nepříjemné vzpomínky a zanechávat pouze ty pěkné. Proto se lidem někdy stýská po jejich bývalém partnerovi nebo třeba volí komunisty.
Osobně se snažím na gastronomii nahlížet s respektem a nezapomenout na všechny těžké chvíle a oddřené dny, které jsem zažil. Právě z toho důvodu jsem velmi rozvážný v tom, do jakého projektu bych se teď pustil a nutno říct, že ačkoliv se snažím a dívám se okolo, tak jsem zatím asi nenašel žádný koncept, který by ve mně vzbudil obdobné nadšení, jako hranolky.
To víte, tak jako všichni, i já nerad sdílím své plány a nápady jen tak. Proto bylo ještě do včerejška nepravděpodobné, že bych do tohoto sloupku napsal to, co napíšu teď. Přátelé, chcete vědět, čemu bych se právě teď s nadšením v gastru začal věnovat? Co si myslím, že má ekonomický potenciál, může se stát lovebrandem a v podstatě je to běžný produkt, který vyšperkujete a všichni ho budou milovat? Tak jo, já vám to řeknu.
Nemusím mít srdce zjihlé, nemusím mít ani potíže, nebudu dávat cihlu k cihle, ale moc rád bych dal těsto do díže. Protože jestli mě v gastronomii něco fascinuje, tak je to chleba. Ano, pokud bych si měl opravdu teď na něco vsadit svoje peníze, byl by to chléb.
Pokud jste překvapení a myslíte si, že si z vás dělám srandu, myslím to smrtelně vážně. Chleba je fantastická věc, ze které jsem fakt nadšený. My Češi chleba obecně milujeme a je to pro nás jedna ze základních potravin (i bezlepkáři milují chleba) a pokud je dobrý, jsme ochotní za něj zaplatit. Na ostravském trhu je pár hráčů, kteří mají výborný produkt, ale jsem přesvědčený, že je tady velký prostor pro hráče nové.
Často se mi stane, že když si jdu pro svůj oblíbený chleba, tak je vyprodaný. A bavíme se o bochníku za třímístnou částku, to bylo před nedávnem ještě nemyslitelné a teď skoro nedostatkové zboží. Takže ekonomický potenciál je jasný. Lidé jsou ochotni se hádat, který chleba je lepší a proč zrovna ten, který preferují oni. Lovebrand se tedy dá jednoznačně vybudovat.
Prosím, pokud hledáte příležitost v gastronomii a máte zápal pro věc, chleba is the new black. Běžte do toho, garantuji vám, že pokud budete péct dobrý chleba (to je fundamentální podmínka úspěchu celé operace), tak si běžte rovnou do hobbymarektu koupit vidle, protože je budete potřebovat na to přehazování peněz. Tohle nemůže dopadnout špatně.
A pokud s tím budete chtít opravdu začít, napište mi. Mám zpracovaný kompletní koncept, do kterého bych se moc rád pustil, ale čas mi to nedovolí. Pokud bych ho měl, tento sloupek bych nikdy nenapsal. Chci ale jíst dobrý chleba a neděsit se, že bude vyprodaný, takže věřím ve vás.
Autor je zakladatel značky Faency Fries