Gastronomie
05/06/2021 Jaroslav Baďura

Projekt dvou ostravských firem míří do dalších měst

​Snaha nedělat kompromisy stojí za spoluprací dvou ostravských společností, která již brzy bude dostupná zákazníkům ve více městech.

Stručně: objednáte si bylinný energetický nápoj na čistě přírodní bázi, který vám dodají prostřednictvím elektromobilu. Svět je zase o něco lepší a vy máte kromě přísunu zdravé energie také dobrý pocit.

Tento energetický nápoj se jmenuje Erebos a objevil se před šesti lety. „Společnost WHITE vznikla v roce 2015. Založili jsme ji společně s kolegou Martinem Doležalem. Od roku 2015 tedy pracujeme na vývoji Erebosu a jeho následné výrobě,“ říká spoluzakladatel značky Matěj Murín.

Začátky podle něj byly trochu punkové, první výrobky vznikaly v garáži. „Ale za tu dobu jsme už ušli poměrně velký kus cesty a dnes je tento produkt připraven vstoupit na evropské trhy. Od počátku máme myšlenku dělat vše poctivě, a hlavně co nejlépe to jde. Na úplném začátku jsme produkt vytvářeli primárně pro sebe, protože na trhu v tu dobu nebylo nic podobného. Chtěli jsme nápoj, který by zastával svou funkci v doplnění energie, aniž by to mělo v dlouhodobém užívání nějaké negativní důsledky. Právě proto jsme šli cestou přírody a bylin. Přece jen jsou byliny v dlouhodobém aspektu to nejlepší. Není třeba hledat něco jiného, když to příroda už jednou vymyslela. Snažíme se tedy budovat přírodní charakter nápoje,“ říká Matěj Murín.

Před rokem přišel do firmy Marian Bajger a došlo k redesignu a nastavení nové strategie značky EREBOS, takto se objevila současná verze nápoje. Marian přišel z Kofoly, kde dlouhodobě působil v řídících pozicích v několika státech. „Přináším zkušenosti, které značce pomůžou, a myslím si, že to, co jsem se během své kariéry naučil jsem připraven předat, a bude dobře fungovat ve spojení s produktem Erebos,“ říká Marian Bajger.

Zleva Marian Bajger, Martin Temlík a Matěj Murín. Foto: Vladimír Pryček

Spolu s Matějem Murínem hledají způsoby, jak produkt nabídnout, propagovat a to, jak na regionální, tak na celorepublikové úrovni. „Nově funguje velmi dobře vlastní e-shop, který prodává a zároveň informuje o samotném nápoji, a touto cestou si Erebos mohou lidé objednat. Nedílnou součástí je také dovoz přímo ke klientovi,“ popisuje Marian Bajger, proč se společnost začala zajímat o to, jak rozvážet Erebos zákazníkům.

„Proč neustále využívat kurýry třetí strany, kteří kumulují zbytečné náklady a emise. Díváme se na Ostravu a vidíme, jakým způsobem se vyvíjí a rozvíjí. Jde směrem tzv. smart city, tedy být moderní, ekologická a čistá. Vzniklo to velmi spontánně, kdy se na obzoru objevil CYBEXPRESS (s platformou dovezuti.to), který používá k dopravě pouze elektromobily. Tak vznikl nápad dovážet čistý produkt čistou formou,“ říká Marian Bajger.

Martin Temlík ze společnosti CYBEXPRESS (s platformou dovezuti.to) oslovil Erebos s návrhem prodeje jejich produktů ve svých vozech včetně rozvozu objednávek. „Momentálně je tedy možné si v autě zakoupit nápoj Erebos. Shodli se na tom, že je v naší spolupráci více synergií,“ říká Martin Temlík.

O jakých synergiích mluví? „Jde o spojení dvou, v uvozovkách, odlišných firem a myšlenek v jednu cestu. Zabýváme se chytrou přepravou zboží na ekologické bázi tzv. same-day delivery. Zboží naložíme a ve stejný den doručíme. Spolupracovat s Erebosem jsem se rozhodl, protože jsem si při své práci tento nápoj nesčetně krát koupil a velmi mi chutnal. (prodává se na čerpacích stanicích Shell, pozn. red.) Jsem člověk, který si pro spolupráci lidi pečlivě vybírá. Musí mi vyhovovat jak produkt, tak lidé, kteří za ním stojí,“ vysvětluje Martin Temlík.

Aktuálně je spolupráce obou značek v pilotním provozu. „Testujeme, sbíráme data, vyhodnocujeme a chystáme se promovat. Chceme získat co nejvíce dat a dále zefektivnit a zkvalitnit naše služby,“ říká Martin Temlík.

Někoho možná napadne, že čistý bylinný nápoj, dodávaný ve skle, přivezený elektromobilem, bude drahý. Jak se k takové představě stavějí pánové z Erebosu a dovezuti.to? „Myslím si, že jde o předsudek. Člověk si může vybrat přírodní alternativu energetického nápoje bez zbytečné chemie a stejně tak dovezené elektromobilem s minimálním zatížením životního prostředí,“ říká Martin Temlík a Marian Bajger jej doplňuje: „Jde o umění logistiky, využití efektivity a optimalizace těchto věcí. Když to celé shrneme podle klasických not, tak obvykle se objednávka předá dodávce, jede na depo a tam čeká na další dodávku a odjíždí za klientem. Dovezuti.to proces zoptimalizuje a produkt dodají ještě ten samý den,“ říká Marian Bajger.

Dovezuti.to aktuálně rozváží elektromobilem značky Renault ZOE - primárně v Ostravě. Na přelomu května a června již zákazníkovi nápoj doveze Tesla Model 3. Také si může Erebos vychutnat právě na palubě tohoto ikonického elektromobilu.

Ostravský pilotní projekt dvou zmíněných značek ukáže, nakolik bude pro obě firmy zajímavé jej dále rozvíjet. „Ostrava, Brno a Praha jsou hlavní destinace, kde bychom chtěli společně působit. Časem budou některé elektromobily vyčleněny jen pro naši společnost,“ plánuje Marian Bajger.

Erebos je nyní k dostání na čerpacích stanicích Shell kde jsou prodejny Billa STOP&SHOP, v prodejnách Billa „regionální a farmářské produkty“, prodejnách SKLIZENO a také například na platformě ROHLÍK.CZ.

Může si zákazník při objednávce vybrat, zda si nechá nápoj dovézt z Rohlíku autem se spalovacím motorem nebo si zvolí pro dovoz Teslu? „Ano může, musí proto navštívit naše stránky a na našem eshopu si tuto možnost navolí. Pokud si zákazníci objednají karton s naším nápojem, který je ve skle například do kanceláře nebo domů, tak my mu prázdné obaly včetně lahví odvezeme k recyklaci, kterou zařídí specializovaná společnost a zároveň mu u toho předáme nové zboží. Zbavíme ho takto problému s vynášením prázdných láhví a odpad umístíme tam, kam patří. Tímto se uzavře celý koloběh služby. říká Marian Bajger.

Sdílejte článek