Gastronomie
25/01/2024 Jaroslav Baďura

Seriál Krematorium má dnes na sítích premiéru! Hraje v něm Čuba i Lábus

Herec, scénárista, režisér, ale také podnikatel Albert Čuba, majitel ostravského Divadla Mír, si vyzkoušel také roli filmového producenta - v polovině ledna představil divákům v kině Luna nový seriál Krematorium. Dnes má první díl premiéru na sítích.

“Mám jednu z hlavních rolí, ale důležitých postav je v seriálu více,” říká producent seriálu Albert Čuba.

Jaký máte pocit po dokončení seriálu Krematorium?
Jsem úplně klidný. Je to naprosto něco jiného, než byl film Jackpot – ten jsme si udělali ve velkém stylu a byla s ním spojena velká nervozita. Teď jsem mnohem klidnější, Krematorium je skromnější projekt. Zároveň výsledek projektu je podle mě výborný. Ale to tvůrci říkají vždycky. Tak uvidíme, co na to diváci.

V čí hlavě se zrodil nápad na seriál z prostředí soukromého krematoria?
Nápad se zrodil v hlavě režiséra Tomáše Svobody, který scénář napsal spolu s Ondřejem Formánkem. Měli jej napsaný už dlouho, dokonce jej nabízeli některým televizím, ale nakonec to nedopadlo. Scénář ležel dva, tři roky v šuplíku. Já se pak s Tomášem Svobodou potkal a řekl mu, že máme tendenci a ambice v Divadle Mír občas něco natočit. Tomáš mi říkal, že má scénář, tak mi ho i poslal.

Kdy to asi bylo?
Loni na jaře jsme natáčeli, scénář jsem viděl asi rok předtím.

Tak to byla celkem rychlá akce, ne?
Celkem ano. Zprvu jsme se oťukávali, pak se potkali, a nakonec si plácli.

Co v tomto případě byl váš úkol?
Já jsem producent. Takže ten, kdo to všechno zaplatil.

Měl jste nutkání zasahovat do scénáře?
Vůbec ne. Moderně se teď pozici, kterou jsem zastával, říká show runner nebo kreativní producent, i když show runneři do spolupráce zasahují mnohem více, to já jsem nedělal. Bavilo mě panu režisérovi kecat do obsazení, počkat si na jeho návrhy, nabídnout naše možnosti, vymýšlet lokace.

Premiéra v kině Luna byla vyprodaná. Foto: Vladimír Pryček

Máte v seriálu hlavní roli?
Mám jednu z hlavních rolí. Seriál je o rodině Záhorských, já hraju pana Záhorského, Lada Bělašková manželku, pan Lábus nebožtíka. Je to seriál, takže to nemůže fungovat jako film. Seriál tedy nemá jednu hlavní postavu, důležitých postav se tam pohybuje více, funguje to takhle lépe.

Jak to bylo s obsazováním? Lišili jste se s režisérem v názorech?
Vždycky jsme se shodli. Když pan režisér nevěděl, koho obsadit, tak jsem mu dal pár návrhů, zkusili jsme to a shodli se. Někdy to šlo naopak z jeho strany.

Jak těžké bylo do seriálu dostat Jiřího Lábuse? Koho napadlo jej obsadit?
Byl to nápad pana režiséra a obou scénáristů. Klíčové bylo, a diváci to uvidí, aby nebožtíkem byl někdo slavný – měl hrát sám sebe a měl být slavný v rámci České republiky a její kultury. Scénáristé to psali pro Jirku Lábuse. Pak byla otázka, jestli to pan Lábus přijme. Pokud by to nepřijal, tak bychom museli oslovit někoho jiného, a nakonec přepsat scénář. Naštěstí se to panu Lábusovi líbilo.

Vyjednával jste s ním vy jako producent?
To ne. Pana Lábuse oslovil pan režisér, protože na něj měl kontakt, což hodně pomohlo. Poslal panu Lábusovi scénář a domluvili se na setkání. Pan Lábus znal Divadlo Mír, což taky pomohlo, protože s námi chtěl pracovat. Co se týče producentského vyjednávání, tak byla jednoznačně daná cena za honorář, kterou jsme museli akceptovat. Bylo to jednoduché.

Kde budou moci seriál lidé vidět?
Seriál lidé uvidí od 25. ledna na naší videoplatformě MírPlay a zároveň na YouTube. Na MírPlay budou hned dva díly 25. ledna, na YouTube jeden díl, vydávaný vždy jednou týdně. Na MírPlay budou nové díly s týdenním předstihem. Když na YouTube vyjde druhý díl, tak na MírPlay už bude třetí.

Prozradíte, na kolik takový seriál vyjde?
Pohybujeme se teď v částce okolo tří milionů.

To není málo, jakým způsobem si seriál na sebe má vydělat?
To je velká otázka. Něco málo se nám vrátilo z prodeje vstupného v kině Luna, ale to zdaleka nedosahuje výšin nákladů. Příjmy z YouTube jsou taky drobné. Pokud se seriál bude líbit, tak přibude předplatných na MírPlay, doufejme. To by určitě pomohlo. Dlouho jsme se snažili najít sponzora nebo partnera tohoto projektu, oslovili jsme různé subjekty a firmy. Ale nikdo se nechytl, nikoho to nezaujalo. Na začátku každého dílu mohl mít sponzor své logo. Nakonec tomu nikdo asi nevěřil, možná, že téma krematoria a černý humor sponzory nezaujal. Velké subjekty z toho můžou mít i obavu. Myslím, že všichni ti, které jsme oslovili, toho budou litovat, že se nestali partnery tohoto projektu.

Myslíte si, že seriál na sebe nevydělá?
Je to trochu složitější v tom, že děláme showbyznys. Seriál produkuje Divadlo Mír a primárním zdrojem našich příjmů jsou příjmy ze vstupného. Je to pro nás de facto reklama – je to reklama na herce a značku Divadlo Mír, která stála tři miliony korun, ale věříme, že to uvidí statisíce diváků – třeba, pokud to bude úspěšné. Když ne, tak to bude průšvih. V zásadě se nám to vrátí v průběhu měsíců na vstupném do Divadla Mír. To je ten princip.

Sdílejte článek