Gastronomie
03/04/2018 Tomáš Svoboda

Jak se máte, Ogaři? Pod Ondřejníkem vaří pivo s novou značkou

Na pivní scéně našeho kraje se pořád něco děje a potvrzuje to i výrazná změna, ke které došlo během zimy v Kunčicích pod Ondřejníkem. Původní Kunčický pivovar, který po přestavbě bývalého kina zahájil provoz koncem roku 2016, se od února proměnil v pivovar Ogar.

Na důvody, které k tomuto kroku vedly, jsme se v rámci dalšího pokračování seriálu „Pivní mapa“ zajeli zeptat Martina Chalupy, zakladatele minipivovaru, z jehož terasy se všem návštěvníkům skýtá krásný výhled na místní dominantu, kopec Ondřejník.

„Všechno bylo dáno tím, že pivovar nám pomáhali stavět kamarádi z Brna – Žebětína. Poskytli nám recepty a my tak od začátku mohli vařit kvalitní pivo značky Richard. To ovšem nebylo marketingově optimální, protože jsme propagovali Kunčický pivovar a zároveň značku známou odjinud,“ vysvětluje muž, který stál za vznikem pivovárku.

Když se k tomu neustále přidávaly dotazy, v kterých to Kunčicích se pivovar vlastně nachází, dozrál velmi záhy čas pro nastavení nové marketingové strategie.

„Už loni v létě, kdy jsme otevírali pivovarskou hospůdku, jsme se rozhodli, že značku změníme. Vybrali jsme název Ogar, který oficiálně používáme od února letošního roku. Věříme, že nás to posune blíže k lidem, pro které pivo vaříme,“ pokračuje Martin Chalupa.

Za každým pivem, které se v Kunčicích pod Ondřejníkem uvaří, si nyní lze představit konkrétní ogary, kteří jsou vyobrazeni na originálních ručně kreslených etiketách. Je to třeba domácí sládek Martin Kokeš či brněnský Petr Kobzík, který už před lety vymyslel recepturu dvanáctky, světlého ležáku, který se jako jediný nevaří podle místní receptury.

„Každé pivo tak má svého patrona s příběhem, který následně komunikujeme v rámci marketingu. Jestli se nám to povedlo, musí každý zvážit sám. Nicméně my z toho máme radost, protože piva jsou teď velmi dobře rozeznatelná,“ pokračuje náš průvodce „novým“ pivovarem.

Neváhal přece jen nad tím, zda se název Ogar, který je typický spíše pro Valašsko, v regionu uchytí? „Myslím si, že ogar je širší regionální název a každý ví, co znamená. Ogara si zkrátka s radostí a chutí dáte, je to určitě srozumitelnější název,“ odpovídá Martin Chalupa.

Jak dále přiznává, lokální název Kunčický pivovar nosili rádi, ale teď už jim i místní začínají říkat ogaři, takže změna byla přijata. Nová značka je údernější i pro distribuci piva do severomoravských restaurací a pivoték, do kterých minipivovar svoji produkci od počátků směřuje.

„Daří se nám nadále získávat nové partnerské hospůdky a roste nám také odbyt piva v lahvích, ať už do pivoték, obchodů či restaurací. Myslím si, že tak by to mělo být. Lokální pivovar by měl působit ve svém regionu,“ hodnotí dosavadní působení zakladatel pivovárku.

V domovské hospůdce mají stabilně na čepu pět druhů piv a k tomu jednou za čtvrt roku sezónní speciál. Nyní je to voňavá jarní „Mosaic APA“.

Gastronomickou specialitou jsou hlavně grilovaná žebra a kolena. „Co se týká hospůdky, máme skvělý personál v kuchyni i v servisu kolem, takže se setkáváme se stále větší oblibou ze strany turistů i místních. Z toho mám osobně největší radost,“ dodává na závěr Martin Chalupa.

Sdílejte článek