Tržiště Davida Pravdíka. Vlákna dorazila do Česka
Rok se s rokem sešel a do Česka, potažmo celé EU, dorazila nová sociální síť Threads (v českém překladu Vlákna). Mark Zuckerberg tak rozšiřuje svou stáj sítí Facebook, Instagram a komunikačních služeb Messenger a WhatsApp v rámci firmy Meta.
Provoz sítě Threads firma zahájila začátkem července loňského roku, v Evropské unii však spuštění odložila kvůli přísné unijní regulaci internetových služeb na prosinec.
Threads se na rozdíl od Instagramu nebo TikToku, jejichž hlavním obsahem jsou fotky a videa, soustředí primárně na text a kratší zprávy. Jde tak o přímou konkurenci sítě X, která patří Elonu Muskovi a dříve se jmenovala Twitter.
Ten si nevede moc dobře od doby, kdy ji Musk 44 miliard odkoupil a přejmenoval.
Miliardář uvolnil pravidla pro psaní příspěvků a propustil řadu zaměstnanců, ale tím se otevřela cesta k nenávistným projevům nebo šíření nepravdivých informací. Obavy ohledně nedostatečné regulace a některé Muskovy kontroverzní výroky vedly k tomu, že řada inzerentů se od sítě X distancovala, což způsobilo 50% pokles tržeb.
Inu, i jeden z nejbohatších lidí na světě se může mýlit a řízení sociální sítě je trochu jiný byznys než výroba elektroaut nebo nosičů pro rakety.
Mark Zuckerberg tak vycítil příležitost a Threads si jen za první týden od spuštění registrovalo přes 100 milionů lidí. Žádná digitální služba neměla tak rychlý růst. Ten však síť neudržela, ale její spuštění v EU může přinést vítané oživení.
Aplikace Threads je úzce spojena se sesterským Instagramem, hlavně v registraci, kdy uživatelé mohou využít svůj existující instagramový účet i uživatelské jméno a oblíbené účty, které sledují. Podobnost najdete také v uživatelském rozhraní i navigaci.
Funkcionality Threads jsou velmi podobné síti X. Do jednoho příspěvku se vejde maximálně 500 znaků a lze k němu přiložit odkaz, obrázek nebo pětiminutové video. Podporovány jsou také reposty a citování jiných příspěvků.
Primární výpis příspěvků v Threads tvoří algoritmus, jako v ostatních sítích Mety.
Vlákna uživatelů vybízejí k textové komunikaci. Na příspěvky můžete reagovat čtyřmi typy interakce. Like, koment, report a sdílení. Obsah můžete přidat do Příběhu nebo na kanál Threads.
Threads si lze stáhnout jako mobilní aplikaci na Google Play i Apple Store, ale funguje také ve webovém prohlížeči pod stránkou www.threads.net.
Síť zatím nenabízí reklamu inzerentům, ale její spuštění jen otázkou času. Počítá se s takzvaným brandovým obsahem i sponzorovanými příspěvky.
Vlákna se, podle jejich šéfů, budou chtít vystříhat politického obsahu nebo komentování aktuálních událostí a spíše se zaměřit na lehčí témata jako sport nebo móda. Jen budoucnost ukáže, zdali se síti podaří vybudovat takový vliv, jako se to v minulosti podařilo X, respektive Twitteru.
Autor je marketingový specialista